۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۰۵۵۶۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

غربت امام علی در اوج عدالتخواهی او برای همه بود

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: راز غربت امیرمؤمنان امام علی(ع) با مردم این بود آنها به حداقل‌های زندگی دنیوی قانع شده بودند اما امام اوج عدالت را برای همه دنیا می‌خواستند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه بامداد جمعه 25 خرداد به مناسبت لیالی قدر در مصلای تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: برای شیطان مهم نیست که ما را وادار به گناه کند چراکه خداوند می بخشد هدف او مأیوس و ناامید کردن انسان از رحمت خداوند است.

وی با بیان اینکه هرگز امشب مأیوس نباشید، عنوان کرد: خداوند بخشیدن را بسیار دوست دارد از اینکه به درگاه او توبه کنید ناامید نباشید، آنقدر باید امیدوار باشید که بدانید با رحمت خداوند می‌شود شما را جزء سربازان امام زمان(عج) قرار دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: وقتی روز قیامت محضر خوبان و اولیاء الهی برسید و از زحمات آنها صحبت کنید خواهند گفت که خداوند دست ما را گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی در این شب‌های بزرگ فقط بگویند خدایا ما را عذاب نکن مایوس هستند در این شب‌ها  باید بگویید خدایا گناهان ما را ببخش و به جای آن خوبی بنویس.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) بیان داشت: بعد شرک بزرگترین گناه یأس است که اجازه نمی دهد انسان به جایی برسد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: امام سجاد می‌فرمایند: ای شیعیان ما شما را دیر یا زود به بهشت خواهیم برد بنابراین شما برای کسب درجات آن به سوی خداوند ناله زده و تلاش کنید، و از اینکه به درجات بالای بهشت بروید مایوس نباشید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در خانه خداوند به کم قانع نشوید، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند هیچ مردمی با هم به ذکر خدا نمی‌نشینند مگر اینکه یک منادی در آسمان ندا می دهد که بلند شوید مژده باد برای شما که گناهان شما به کارهای خیر تبدیل شد.

وی با بیان اینکه ناباوری گناه کبیره است، اظهار داشت: مشکل امیرمؤمنان امام علی(ع) با مردم در این بود آنها به حداقل‌های زندگی دنیوی قانع شده بودند در حالی که امیرمؤمنان در نظر داشت همه عالم را آباد کنند و اوج عدالت را در دنیا جاری کنند.

حجت‌الاسلام افزود: راز غربت امیرمؤمنان امام علی(ع) در بین مردم این بود که اوج او را نمی‌خواستند از اول به کم قانع شده و بدبخت شدند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل جمهوری اسلامی را آباد نکردی ک که فقط ایران را آباد کرده باشیم ما برای تحول جهان آمدیم، امروز مدافعان حرم سربازان این جبهه هستند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات