۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۰۵۵۳۲
امام جمعه تبریز:

ورزش، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون می دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که جوانان را نشانه رفته است، گفت: ورزش و ترویج آن در جامعه می تواند جوانان را از هجمه‌های فرهنگی دشمن مصون بدارد.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی آل هاشم امام جمعه تبریز، امروز در دیدار جامعه ورزشی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: عقل سالم در بدن سالم است و بحث ورزش برای سلامتی بدن همیشه مورد تاکید ائمه و بزرگان بوده است.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی سرآغاز سلامتی در بطن جامعه است، خاطرنشان کرد: باید روحیه ورزشی در سطح جامعه از سوی خود مردم و مسؤولان امر تقویت شود، تقویت ورزش در جامعه به معنای تقویت سلامتی، تندرستی و اخلاق در جامعه است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که جوانان را نشانه رفته است، ابراز داشت: ورزش و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان می تواند جوانان را از هجمه‌های فرهنگی دشمن مصون بدارد و اخلاق و دیانت را در میان آنها ترویج کند، این مسأله مهم است و باید مورد توجه باشد.

وی ورزش را یک کار و تلاش فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شبانه روز از طریق فرهنگی و با راه اندازی هزاران سایت و کانال‌های ماهواره ای جوانان ما را مورد هجمه قرار می دهند و در این میان ورزش می تواند موجب جذب تعدادی افراد ورزش دوست شود تا در مقابل هجمه فرهنگی دشمن در امان بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم هدف دشمنان را تلاش در تضعیف و بدبین کردن جوانان به آینده کشور و ترویج فحشا و مدگرایی در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز مواد مخدر در جامعه ما غوغا می کند و دارای پشتوانه سیاسی برای از بین بردن جوانان انقلاب اسلامی است، باید در مقابل اینها ورزش را در بین جوانان نهادینه و تقویت کرد.

وی با اشاره به ماه رمضان و شهادت مظلومانه امیرمؤمنان علی (ع) گفت: رمضان بهار دعا است، در این شب‌ها و روزها بسیار دعا کنید که حتما شامل لطف خداوند متعال قرار خواهیم گرفت، بنابراین این شبهای بزرگ را نباید فراموش کرد و باید از آن بهره برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماه رمضان ماه انس با قرآن است، ادامه داد: قرآن برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب مهم و ارزشمند است، قرآن راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است که لازم است بیش از گذشته در آن تعمق کرد و با مفاهیم آسمانی این کتاب شریف انس داشت./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات