۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۴۲۸
عضو شورای عالی حوزه های علمیه لرستان:

اختلال نظام فرهنگی کشور باید مرتفع شود

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد گفت: در انجام فعالیت های خودجوش فرهنگی برای دفاع از ارزش ها و جلوگیری از انحرافات باید قانون، اخلاق و حریم ها رعایت شود.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان، عضو شورای حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به وجود خلأ در مسائل اقتصادی و فرهنگی اشاره می کنند، عنوان داشت: تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از جمله دغدغه های فکری رهبر معظم انقلاب در این زمینه است و این خطرات نسل جوان را مورد هدف قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بحث آتش به اختیار از جمله بحثهایی است که محوریت کار خبرگزاری ها و سایت ها قرار دارد، افزود: برای درک مفهوم این بحث باید به سخنان رهبری توجه ویژه دداشته باشیم.

حجت الاسلام امیدیان منظور از آتش به اختیار را همان بحث امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: اگر امکان بدهیم که جامعه رو به مرگ و انحراف است، باید مقابله کرد.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان با اشاره به وجود اختلالاتی در سیستم فرهنگی عنوان داشت: اگر در این سیستم اختلالاتی به وجود بیاید، فرمانده هان جنگ نرم به اختیار خود و باید به صورت خودجوش ورود پیدا کنند و این خود جوش بودن باید در چارچوب قانون و به دور از هنجار شکنی باشد.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد با اشاره به تأکید رهبری در نوع عملکرد در عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: فعالان فکری و جهادی باید با روش چهره به چهره، تشکیل میزگرد، نظریه پردازی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه رهبری در حوزه و دانشگاه در زمینه فعالیت فرهنگی اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب افسران جنگ نرم و فعالان سیاسی باید به بلوغ فکری رسیده و قدرت تشخیص داشته باشند که اختلالی در سیستم فرهنگی به وجود نیاید.

حجت الاسلام امیدیان در ادامه تصریح کرد: در فعالیت خودجوش باید رعایت حریم و اخلاقیات مورد توجه ویژه متولیان امر قرار گیرد./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات