۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۵۱۱۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جناح‌های سیاسی از موازی کاری در ایام انقلابی پرهیز کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با انتقاد از تشکیل ستاد موازی گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان، گفت: جناح‌ها و اشخاص سیاسی باید از موازی کاری و ناهماهنگی در گرامیداشت ایام‌الله و مناسبت‌های انقلابی پرهیز کنند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد انتفاضه و روز قدس استان، از اقدامات موازی و ناهماهنگ برخی جناح‌های سیاسی استان در مراسم ایام‌الله انقلابی و ملی انتقاد کرد.

وی افزود: تشکیل ستاد جعلی و دروغین به نام ستاد مردمی گرامیداشت 14 و 15 خرداد کار خلاف شرع، قانون و عرف و موضوع عجیب و غریبی بود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: برخی اشخاص و گروه‌های سیاسی وقتی موضوعی به نفع آنها نیست خواستار وحدت و همدلی هستند؛ اما در جایی که به نفع آنها است دست به اقدامات خلاف وحدت جامعه می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی غیردولتی و عمومی متشکل از 23 عضو و دستگاه است که متولی تشکیل ستادهای ایام انقلابی و برگزاری مراسم این روزها است؛ در نتیجه تشکیل ستادهای موازی نادرست است.

حجت‌الاسلام سالاری با طرح این سؤال که در کجای قانون چنین اجازه‌ای داده شده تا در عرض ستاد قانونی، ستاد دیگری تشکیل شود؟ ادامه داد: در حالی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی متولی برگزاری برنامه‌های چهاردهم و پانزدهم خرداد بود، راه‌اندازی ستادی با عنوان ستاد مردمی 14 و 15 خرداد در خراسان شمالی اقدامی خلاف قانون بود.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر پرهیز از دوقطبی سازی در جامعه، خاطرنشان کرد: با وجود اعتراض‌های صورت گرفته، این ستاد به‌ اصطلاح مردمی به فعالیت خود ادامه داد و برنامه‌های خود را هم به‌ صورت همزمان اجرا کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، تصریح کرد: عنوان ستاد مردمی دروغ، خلاف قانون و جعلی بود و همزمانی مراسم آن هم با مراسم محوری مرکز استان هم اقدامی نادرست‌تر از اصل تشکیل ستاد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، افزود: مراسم راهپیمایی روز قدس در مرکز استان از ساعت 11:30 دقیقه از میدان شهید بجنورد تا مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و سخنران مراسم هم سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: در روز عید فطر هم نماز این روز در بجنورد ساعت 6:30 دقیقه در بولوار مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برپا می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفتم تیر، اظهار کرد: مراسم محوری هفتم تیر چهارشنبه‌شب در مسجد امام رضا(ع) بجنورد با سخنرانی حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار خواهد شد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات