۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۳۶۵۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نورانیت دل و شناخت مسیر حق از برکات تقوا است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه تقوا ثمرات و برکات فراوانی دارد که از آن جمله اعطای درک و آگاهی باطنی به فرد مؤمن است، گفت: به برکت تقوا انسان حق و باطل را از هم تشخیص می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع پاسدارن سپاه جلفا با اشاره به برکات معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این ماه شریف علاوه بر امساک از خوردن و آشامیدن باید از معاصی اعضای بدن دوری کرد.

وی با بیان اینکه تقوا ثمرات و برکات فراوانی دارد که از آن جمله اعطای درک و آگاهی باطنی به فرد مؤمن است، افزود: ثمره تقوا اعطای فرقان است که به انسان کمک می کند در همه جا حق و باطل را از هم تفکیک کرده و بشناسد و هیچ گاه از مسیر حق دور نیفتد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تقوا را عامل سلامت اجتماعی و تعاون دانست و گفت: در جامعه‌ای که تقوا ریشه داشته باشد و طریق الهی اختیار شود، این جامعه از نعمات دنیوی و عزت در دنیا برخوردار خواهد شد و علم و معرفت نیز به آن خواهد داد، تقوا ثمرات و برکات اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثمره تقوا نور الهی در قلب و زندگی انسان است که به کمک آن می توان مسیر حق را شناخت، ادامه داد: در پرتو نورانیت قلب است که انسان راه صحیح زندگى را پیدا می کند، این نورى که مى‌تواند هدف و سرمنزل و راه را به ما نشان دهد همه به برکت تقوا و پرهیزگارى است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری رمضان را ماه تقوا و پرهیزگاری و تمرین آن دانست و گفت: فلسفه روزه دست یابی به اخلاص و تقوا است، بنابراین باید غفلت را کنار گذاشت و در روزهای باقی مانده از رمضان برای خودسازی و ترفیع معنوی برنامه ریزی کرد و در این مسیر گام برداشت./854/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات