۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۴۶۰
حجت الاسلام مرادی:

بیان حرف حق در ترویج دین بر دل مخاطب می نشیند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این بیان حرف حق در ترویج دین الهی بسیار مؤثر است، گفت: مؤمنان هم باید این روش را در پیش بگیرند، با قول، فعل و هر روش دیگری دین خدا را ترویج کنند.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به خدمات حضرت خدیجه(س) در اسلام گفت: در اولین نماز جماعت اسلام، امام پیامبر اسلام و مأمومان امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) بودند.

وی افزود: نماز جماعت تمرین تبعیت از امام است، نخستین نماز این بزرگواران می توانست فرادا باشد اما این پیام را به مسلمانان رساندند زمانی نماز باید فرادا اقامه شود که امکان جماعت وجود نداشته باشد، بیان و توجه به خدمات بزرگ بانوی اسلام دارای برکت است.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) یاوران پیامبر گرامی اسلام بودند، اظهار داشت: اسلام با این بزرگواران شروع شد، امیرمؤمنان با ایمان و شجاعت خود و حضرت خدیجه(س) با ثروت و سخاوت و رسول خد با حلم، بردباری، اخلاق حسنه، وحی و همه این ها با ایمان به خدا کار را پیش بردند و اسلام را انتشار دادند تا این که امروز به ما رسیده است.

وی ادامه داد: این بزرگواران هر توانی که داشتند برای تبلیغ دین به کار گرفتند، تمام غصه و نگرانی بزرگ بانوی اسلام پیامبر بود و هیچگاه ذره ای از ایمان او به پیامبر کم نشد که بخواهد معجزه طلب کند، امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) خدا و پیامبر اسلام را تصدیق کردند.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که گفتن برای خدا، پیامبر و دین به اندازه ای دل نشین است که نیازی به توضیح ندارد، ابراز داشت: پیامبر اسلام، امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) به خداوند متعال ایمان آوردند، تصدیق کردند به ترویج دین الهی پرداختند.

وی عنوان کرد: مؤمنان هم باید این روش را در پیش بگیرند، با قول، فعل و هر روش دیگری باید دین خدا را ترویج کنند که مهم ترین آن زبان است، اگر انسان حرف حق را برای ترویج دین الهی بیان کند خدا این سخن را بر دل مخاطب می نشاند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی از کارهای انسان تحقیر و سرزنش دیگران است که هیچ برکتی ندارد، بر اساس آموزه های دینی و روایات هیچ گناهکاری را نباید سرزنش کرد، متأسفانه گاهی افراد را سرزنش می کنیم و اسم آن را امر به معروف می گذاریم؛ انسان باید امر به خوبی کند؛ هرکس برای خدا حرفی بزند خداوند متعال آن سخن را بر دل مستمع می نشاند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات