۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۰۵۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

وجود مردمی‌ترین انقلاب و انقلابی‌ترین مردم در ایران

آیت الله سلیمانی با تأکید بر ایجاد رابطه قلبی میان امت و روحانیت از سوی امام، گفت: در هیچ جای دنیا انقلابی مردمی‌تر و مردمی انقلابی‌تر از جمهوری اسلامی وجود ندارد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه یکشنبه در مراسم محوری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور علما، روحانیان، خانواده های شهدا، مسؤولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت: دین اسلام به عنوان دین اتم و اکمل معرفی شد اما اینگونه نیست که تمام نیازمندی های مردم در زمان پیامبر در قالب محکمات قرآنی ارائه شده باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان قرآن کریم را معجونی از دو نوع سرمایه بالفعل و بالقوه دانست و بیان کرد: بخشی از سرمایه بالقوه قرآن بر دوش نبی مکرم اسلام و بخشی از آن بر عهده علمای والای اسلامی است که باید با دو بال زمان و مکان تفسیر و توجیه و به جامعه منتقل شود که از این امر بعنوان باز بودن دروازه علم یاد می‌شود.

وی ادامه داد: در فقه شیعه که انفتاح باب علم داریم، این گونه نیست که یک عالم تمام نیازها را بیان کند بلکه او به اندازه ظرفیت و فهم خود و بر اساس زمان و مکان سخن می‌گوید؛ از این جهت تقلید ابتدایی از مرجعی که در قید حیات نباشد شایسته نیست؛ این امر نشانه پویایی و مطابقت اسلام با مقتضیات زمان است.

آیت الله سلیمانی امام راحل را یک مجتهد واقعی دانست و اظهار داشت: مجتهد کسی است که درد دین داشته باشد، در نگاه او عالم شیعی و سنی یکنواخت باشد، برای او وحدت و عزت امت اسلام ملاک باشد؛ او مخالف هوای نفس و تسلیم قرآن و احکام است؛ امام با این سرمایه ها توانست انقلاب را به پیروزی برساند چرا که ایجاد تحول کار آسانی نیست.

وی در ادامه با ذکر نمونه‌هایی از تلاش علما در جهت ایجاد تحول، عنوان کرد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی عالمی بود که که فقط درد دین داشت و در نگاه برخی کشورها فردی منحرف شناخته شد اما ارتباط مردم با سیدجمال از نوع ارتباط مقلد و مجتهد نبود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نهضت مشروطه هم از درد علما نشأت گرفت تا شاه را محدود کنند اما بین علما اختلاف پیش آمد و حاصل آن چیزی جز تلفات و ضایعات نبود؛ نهضت ملی نفت را نیز ملت دید اما اشتباه آیت الله کاشانی اعتماد به لیبرال‌ها و دوستی با مصدق‌ها بود.

وی با تأکید بر ایجاد رابطه قلبی میان امت و روحانیت از سوی امام، تصریح کرد: امام رابطه مرجع و مقلد را کشف کرد؛ مردم نیز به او دلداده شدند به گونه‌ای که در هیچ جای دنیا انقلابی مردمی‌تر و مردمی انقلابی‌تر از جمهوری اسلامی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مهندسی و هوشمندی و ابتکار و درایت امام بود که سبب شد انقلاب پایدار بماند؛ اگر مدیریت او نبود ما اکنون انقلابی نداشتیم.

وی اضافه کرد: امام امتیازات فراوانی مانند ولایت فقیه، سپردن افکار به روحانیت، استکبارستیزی، روحیه مردم‌مداری و تسلیم در برابر اندیشه توحیدی را به ارمغان آورد.

وی مردم را مایه قدرت انقلاب توصیف کرد و ابراز داشت: همیشه باید انقلاب را با پشتیبانی مردم پیش ببریم؛ اگر مردم نباشند انقلاب ما سلاحی ندارد و این مردم هستند که قدرت نظام را با حضور خود افزایش می‌دهند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه خلف صالح امام راحل امروز همان راه مردم محوری را ادامه می دهد خاطرنشان کرد: اگر در کنار حبل الله انقلاب یعنی رهبرمان قرار بگیریم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات