۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۰۳۰۳۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

مردم باوری از شاخصه های مهم مکتب امام خمینی است

تولیت آستان قدس رضوی مردم باوری را از شاخصه های مهم مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: ایشان اعتقاد و اعتماد عمیقی به نقش آفرینی جوانان داشتند و این اعتماد و اعتقاد تشریفاتی نبود.
حجت الاسلام‌والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در مراسمی که به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه روح الله برگزار شد، گفت: اخلاص و دلدادگی به خدا شاخص اصلی مکتب امام خمینی(ره) است و ایشان مهم ترین مشخصه خود را عبودیت خدا معرفی می کنند. سنگ بنای اندیشه و فکر امام خمینی(ره) این است که عالم محضر خداست و دیدن خدا قبل و بعد و به همراه هر چیز نخستین ویژگی شخصیت ایشان بود.

تولیت آستان قدس رضوی مردم باوری را دومین ویژگی و شاخص مکتب امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام خمینی(ره) اعتقاد و باور عمیقی نسبت به مردم و نقش آفرینی جوانان داشتند و این اعتماد و باور تشریفاتی نبود. ایشان معتقد بودند که مردم انقلاب و جنگ را اداره کردند و می کنند.

وی توجه به محرومین و مستضعفین را سومین شاخصه مکتب امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: ایشان می فرمودند که من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم و محرومین و مستضعفین را به دوش گیرنده و حل کننده اصلی مشکلات کشور می دانستند. همچنین امام خمینی(ره) توجه به محرومین و مستضعفین را محدود به ایران نمی کردند و فلسطین و قدس را مساله اصلی و پاره تن اسلام می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در عرصه دین و سیاست افزود: امام خمینی(ره) در عرصه سیاست به اخلاق پایبند بودند و سیاست ایشان دارای پیوندی عمیق با دین و معنویت بود. امام خمینی(ره) این دو را از هم جدا نمی دانستند، چرا که نتیجه جدایی این دو از یکدیگر در غرب جنگ های جهانی اول و دوم و جنایات و خونریزی های گسترده مانند آن چه در فلسطین اتفاق می افتاد را می دیدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دشمن شناسی و دشمن ستیزی را دیگر رکن مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بصیرت مردم را نسخه ای ضروری و شفا بخش برای شناخت و مقابله با دشمن و برون رفت از فتنه ها می دانند و امام خمینی(ره) و شهدا مانند شهدای عاشورا بصیرت شان بر شمشیر های شان حکمرانی می کرد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه به عنوان فراگیرترین اصل پس از توحید خاطرنشان کرد: باید تمامی آحاد جامعه به حقوق خود برسند و هر کس بتواند استعداد خود را در جامعه شکوفا کند. همچنین رفاه اجتماعی نباید استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را مخدوش کند چرا که این رفاه پایدار نیست و ما آن را نمی خواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سعادت کشور را در عمل به رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: هر جا به این نکته عمل کردیم شاهد پیشرفت در کشور بودیم و هر جا از این رهنمود ها عدول کردیم شاهد پس رفت بودیم. گفتمان امام و رهبری باید گفتمان غالب در تمام کشور باشد و خوشبختانه نسل سوم و چهارم ما این نکته را به خوبی دریافته اند./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات