۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۹۳۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

امام خمینی احیا کننده روح کربلا در عصر جدید بود

حجت الاسلام حسناتی گفت: امام راحل زنده کننده قرآن در عصر جدید است و در دورانی که از عاشورا تنها گریه و عزاداری وجود داشت و روح قیام عاشورا را کشته بودند، بار دیگر در بین شیعه و جهان کربلا زنده شد
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، درباره ابعاد شخصیتی امام گفت: امام خمینی که جزء ذوی الحقوق همه ما است زنده کننده رسالت پیامبر، بعثت، غدیر و به ویژه عاشورا شد.

وی غربت و کشتن روح کربلا را از دستاوردهای رژیم قبل از انقلاب بیان کرد و افزود: امام راحل زنده کننده قرآن در عصر جدید است و در دورانی که از عاشورا تنها گریه و عزاداری وجود داشت و روح قیام عاشورا را کشته بودند، بار دیگر در بین شیعه و جهان کربلا زنده شد و به یقین می توان انقلاب امام خمینی را مصداق این حدیث پیامبر دانست که فرمود: «عُلَماءُ اُمَّتی أفضَلُ مِن أنبِیاءِ بَنی إسرائیل».

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی در قرنی حرکتش را آغاز کرد که غربت معنویت و دین بر جامعه جهانی سایه افکنده بود و امام با حرکتش اندیشه ای را ایجاد کرد که بار دیگر ارزش های الهی هم چون انفجار نوری نه تنها در ایران بلکه سراسر جهان را فرا گرفت.

وی درباره برگزاری هر ساله مراسم ارتحال امام نیز بیان داشت: اینکه باید قدر افراد در زمان حیاتشان دانسته شود نه اینکه پس از مدت ها که حجاب معاصرت برداشته می شود از امام بگوییم، امام برگزاری هر ساله این مراسم نشانه شخص پرست بودن ما نیست و برگزاری چنین مراسماتی حتی در مورد پیامبر و ائمه اطهار نمی خواهیم شخصیت پرستی درست کنیم.

توحیدی بودن ویژگی بارز مکتب امام است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری یاد و خاطره این بزرگان براساس عزت و عظمت و مقدار توحید آنهاست، به مقدار فناء در راه حق است و معرفی خدا است که نخستین ویژگی انقلابی امام توحیدی بودن است و امام یک موحد کامل در همه زمینه ها است که هیچ جا برای غیرخدا کاری نکرد.

وی درباره ویژگی های مکتب انقلابی امام گفت: اولین ویژگی مکتب و زندگی امام، توحید و خداپرستی است، توحید امام در واقع همه زندگی او، حکومت و انقلاب او و الگویی برای همه ما است و ما معتقدیم اصل دین بر یک جمله استوار است که پیامبر در همان روز اول بعثت بیان کردند که «قولوا لااله الاالله تفلحوا»، پیروزی و رستگاری دین تنها در سایه توحید کامل است و این دژ محکم و شکست ناپذیر الهی در همه اعصار است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: این دژ توحید دو پایه دارد یک لا و یک الا و مشکل توحید خیلی ها در بحث لا است که صادقانه لا اله نمی گویند ولی امام اول با خودسازی درونی و عرفان واقعی بعثتی الهی در درونش ایجاد کرد که ذره ای در طول 15 سال تبعید ذره ای برای غیر سخن نگفت و قهرمانانه و شجاعانه در برابر تمام زیبایی های الهی آری گفت و کوه عظمت و خوبی برای تمام بشریت شد.

وی با بیان گوشه هایی از زندگی امام در رابطه با احکام الهی بیان داشت: اصل بنیان حرکت امام بر مبنای دین و دفاع از دین بود که در تمام مراحل زندگی اش حتی در رابطه با فرزندانش قهر و غضبش تنها در رابطه عدم رعایت احکام الهی و در رابطه با مستکبرانی بود که بر علیه قرآن و اسلام اقدام می کردند.

قدرت ایمان و بصیرت امام، شاخ غرب و شرق را شکست

امام جمعه نجف آباد درباره بعد بصیرتی حضرت امام نیز گفت: قدرت ایمان و بصیرت امام چه در طول دوران تبیعید و چه در دوران انقلاب سبب شد تا این نهضت به سرانجام برسد و نظامی بر مبنای جمهوریت و مردم سالاری دینی بنیان نهاد و دشمن شناسی امام شاخ غرب و شرق را شکست که بر مبنای حرکت برای دین خدا بود.

وی در پایان افزود: امام ملت را زنده و عزیز کرد و نامش را در عالم زنده کرد و بعد از تشییع 10 میلیونی این ملت، و انتخاب رهبر انقلاب، تو دهنی محکمی به ضد انقلاب زده شد و این ملت هنوز در وسط راه و رسیدن به دولت و ملت اسلامی است و با حضور میلیونی در پای صندوق ها و نه گفتن قاطعانه به دشمنان امروز می توانیم راحت تر از گذشته مشکلات پیش رو را حل کنیم./۲۰۲/۱۳۰۶/ب۱

ارسال نظرات