۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۲۳۰
با سخنرانی معاون تبلیغ حوزه؛

نشست بررسی سند ۲۰۳۰ یونسکو برگزار شد

نشست بررسی سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو و تأثیر آن در تبلیغ دینی در مدارس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه علمیه در مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار شد.
سند ۲۰۳۰ یونسکو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور طی نشستی به بررسی سند آموزش 2030 یونسکو پرداخت.

برپایه این گزارش، در این نشست که در مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار شد؛ وی با اشاره به بندهای مختلف این سند، به تفسیر بند 4 آن که مرتبط با بخش آموزش است پرداخت و نکاتی پیرامون مشکلات آن بیان کرد.

انتقاد از اجرای مخفیانه این سند، تضاد بخش های مهمی از این سند با مبانی و معارف اسلامی، بی توجهی به سند تحول آموزش کشور، بیان اضلاع اجرایی سند و  نقش دولت در اجرای آن، از مهم‌ترین سرفصل های سخنان حجت الاسلام والمسلمین نبوی به شمار می رود.

گفتنی است این نشست با حضور جمعی از طلاب و مبلغان و با هدف آشنایی مبلغان با مشکلات سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو و تأثیر آن بر روند تبلیغ مفاهیم دینی در مدارس برگزار شد.

یادآور می شود؛ سند آموزش 2030 یونسکو یکی از برنامه های سازمان جهانی یونسکو برای یکپارچه سازی فرهنگ جهانی به شمار می رود که به دلیل مشکلات فراوان این سند و تقابل جدی بخش های مهمی از آن با فرهنگ و مبانی دینی، نشست های فراوانی پیرامون نقد و بررسی آن برگزار می شود.

مشروح این نشست به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./872/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات