۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۹۳۳
معاون آموزش مدرسه امام صادق اندیمشک:

راه اندازی کارگروه های کلام و ادبیات عرب

حجت الاسلام دریکوند با اشاره به برگزاری کلاس های مشاوره و جلسات اخلاق برای خانواده های طلاب از جذب ده طلبه در سال تحصیلی جدید و همچنین راه اندازی کارگروه های کلام و ادبیات عرب خبر داد.
نمایی از مدرسه فیضیه قم

حجت الاسلام مصطفی دریکوند، معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیگیری های صورت گرفته جلسات قرآنی برای طلبه ها ابراز داشت: در نیمسال اول تحصیلی بحث روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن برای پایه های اول را مدنظر قرار دادیم و در نیمسال دوم نیز به حفظ جزء سی ام پرداخته شد؛ چنان که سایر پایه ها حفظ جزء های دوم و دهم را پیگیر شدند.

معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک با بیان اینکه حفظ قرآن کریم به عنوان دروس اصلی حوزه  در سیستم آموزشی گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: 10 تا 15 طلبه را برای طرح حفظ یکساله اعزام کردیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 98درصد کتب حوزوی در مدرسه تدریس شده است، عنوان داشت: برگزاری منظم امتحان هفتگی، پرسش و پاسخ های درسی به صورت شفاهی، تبیین دروس فقه به صورت فقه عملی و برگزاری کارگاه های آموزش مقاله نویسی به صورت هفتگی از جمله برنامه های معاونت آموزش در سال جاری بود.

حجت الاسلام دریکوند اظهار داشت: کارگاه های پژوهشی پنج شنبه هر هفته یک ساعت برگزار می شود که طلبه های پایه اول تا سوم در کارگاه «ادبیات» و طلبه های پایه های بالاتر در کارگاه «فقه و اصول» نکات آموزش مقاله نویسی را فرا می گیرند ضمن اینکه سی مقاله از سوی طلبه ها برای جشنواره علامه حلی ارسال شد که در نوع خود بی سابقه است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های مشاوره و جلسات اخلاق برای خانواده های طلاب افزود: اردوی مشهدمقدس با محوریت طرح ولایت فقیه و کلاس های جبرانی، حفظ قرآن کریم و دوره بینش مطهر را اجرا کردیم.

 معاون آموزش مدرسه امام صادق اندیمشک از راه اندازی کارگروه کلامی خبر داد و گفت: در این کارگاه شبهات مطرح شده در جامعه گردآوری و از سوی اساتید متخصص در کارگاه کلامی جواب داده خواهند شد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به راه اندازی کارگروه ادبیات عرب خاطرنشان کرد: در این کارگروه یک روایت توضیح، تجزیه و ترکیب و قواعد صرفی بیان می شود و طلبه هایی که در زمینه دروس عربی مشکل داشته باشند به این کارگروه مراجعه خواهند کرد.

حجت الاسلام دریکوند با بیان اینکه 20 تا 30 طلبه در مدارس شهرستان پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، اقامه نماز و فعالیت های تبلیغی را انجام می دهند، عنوان کرد: 5 طلبه در مدارس امین به صورت رسمی به تحصیل اشتغال دارند و دستاورد چنین حضوری، استقبال برای تحصیل در حوزه است.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی مساجد و نخبه های مدارس را براساس گزینش انتخاب خواهیم کرد، افزود: مرکز مدیریت اجازه پذیرش ده طلبه را در سال تحصیلی جدید به ما داده است حال آن که ما ظرفیت پذیرش 50 تا 60 نفر را دارا هستیم./۹۴۵۶/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات