۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۰۱۳۶۳

اهمیت نماز شب در کلام امام صادق

استاد حوزه علمیه خواهران به تبیین اهمیت نماز شب در کلام امام صادق (ع) پرداخت و گفت: نماز شب، مناجات خواص و انسان های مخلص با خداوند است.
نماز شب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رضایی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نماز شب در عاقبت به خیری انسان نقش بسیار مهمی دارد، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند«وای بر کسی که نماز شب را از دست می دهد زیرا نماز شب، چیزی است که جایگزین ندارد.»

وی افزود: رسول خدا(ص) درباره اهمیت نماز شب می فرمایند«دو رکعت نماز در چشم من از دنیای به این پنهاوری عزیزتر است».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت رسول(ص) همچنین اهل نماز شب را صاحبان عقل عنوان می کنند و می فرمایند که این افراد حقیقتا به معاد باور داشته و می دانند که این سرا، سرای باقی نیست بلکه سرای فانی است.

خانم رضایی با تأکید بر اینکه انسان برای کمال رسیدن خلق شده است نه برای سقوط و تباهی گفت: کسانی که اهل نماز شب هستند می دانند که در دل شب درگاه خداوند به روی آنها باز بوده و این زمان، زمان مناجات انسان های مخلص و خالص با خداوند است به همین دلیل این افراد مناجات با خدا را بر خواب شرین ترجیح داده و در دل شب به سراغ خدا رفته و با خداوند عاشقانه نجوا و مناجات می کنند.

وی افزود: اگر انسان به دنبال برکت، عزت، جایگاه رفیع، مال دنیا، برکت در اولاد و عاقبت به خیری است نباید نماز شب را فراموش کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: چه خوب است که مادران در شب اول عروسی به دختران خود اهمیت نماز شب را یادآوری کنند همانطور که بسیاری از علما و بزرگان دین این کار را انجام می دادند.

خانم رضایی تصریح کرد: حضرت داود(ع) می فرمایند که در بهشت اعلی اهل نماز شب یک ویژگی های خاصی دارند برای مثال روی زمین راه نمی روند، سوار بر اسب های ابلقی هستند که در آسمان پرواز می کنند و این اسب ها زین های بسیار زیبایی دارند که با سنگ های قیمتی تزیین شده است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که«اگر حاجتی دل تو را تنگ کرد در دل شب از جای برخیز و نماز شب بخوان».

وی یادآور شد: اگر می خواهیم که خداوند بر پرهیز از گناه و توبه به ما کمک کند، باید نماز شب بخوانیم؛ زیرا هیچ چیز مانند نماز شب نمی تواند اراده انسان را در برابر گناه تقویت کند و در بهشت اهل نماز شب علت رسیدن به جایگاه رفیع و عاقبت به خیری خود را نماز شب و استغاثه در دل شب و کمک خواستن از خداوند برای پرهیز از گناه عنوان می کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات