۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۹۸۵۹۹
نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

مسؤولان زمینه مشارکت خیران در مناطق زلزله‌زده را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور با تأکید بر بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده در زمین‌لرزه اخیر بجنورد، از مسؤولان خواست تا زمینه مشارکت خیران در بازسازی این مناطق را فراهم کنند.
حجت الاسلام معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیدگان این حادثه در بجنورد، با ابلاغ سلام و اظهار تأسف رهبر معظم انقلاب به مردم آسیب‌دیده، اظهار داشت: هرچند بازگشت سریع مردم به زندگی عادی و بازسازی منازل سخت و زمان‌بر است؛ اما همه مسؤولان بسیج شده‌اند تا به مشکلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر مشکلات زلزله‌زدگان در کمترین زمان ممکن برطرف شود، افزود: تا برطرف شدن مشکلات مردم امدادگران در مناطق زلزله‌زده حضور خواهند داشت و توزیع بسته‌های غذایی در روستاهای زلزله‌زده همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی از تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط امدادرسان، به‌ویژه حضور فعالانه و خالصانه جمعیت هلال احمر قدردانی کرد و با تأکید بر بازسازی هر چه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده در زمین‌لرزه اخیر بجنورد، از مسؤولان خواست تا زمینه مشارکت خیران در بازسازی این مناطق را فراهم کنند.

وی افزود: هلال احمر با تمام توان نه بر اساس وظیفه ذاتی بلکه وظیفه انسانی و اسلامی در زمان حادثه به‌ موقع امدادرسانی کرده است؛ البته دیگر نهادها هم به‌ موقع خدمت‌رسانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی خاطرنشان کرد: مردم باید صبر و تحمل خود را در برابر این حادثه بیشتر کنند و بدانند با وجود امکانات کم باز هم امدادرسانی و اسکان اضطراری به‌ موقع صورت گرفت.

مصطفی محمدیون، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور هم در این دیدار از امدادرسانی به‌ موقع از سوی نیروهای امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده تجلیل کرد و گفت: نیروهای هلال احمر مرکز چند ساعت بعد از وقوع زلزله بسیج شدند و در روستاهای زلزله‌زده حضور یافتند.

وی اظهار داشت: چادرها و اقلام غذایی به‌ موقع توزیع شد و خوشبختانه مردم آر فعالیت‌های هلال احمر رضایت دارند؛ زیرا فراتر از وظایف خود عمل کرد.

حسن شکوری نسب، مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم در این بازدید گفت: تاکنون بیش از 13 هزار نفر اسکان اضطراری یافتند و همچنین بیش از 3 هزار بسته غذایی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات