۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۹۸۳۸۴
قالیباف در جمع مردم رشت:

پاسخی برای مشکلات ندارند و مرتب می‌گویند تقصیر دولت گذشته است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رأی این دولت در سال ۹۲ عاریتی بود و امروز می‌خواهند با توسل به دیگران دوباره آن رأی را جلب کنند، گفت: دولت کارنامه قابل دفاعی ندارد و مدام مردم را می‌ترساند.
قالیباف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در جمع حامیان خود در ورزشگاه عضدی شهر رشت با بیان اینکه کشور ما دارای منابع انسانی بالایی است و این باعث افتخار است، اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگ کشورهای پیشرفته دنیا این است که از بُعد نیروی جوانی ظرفیت‌های محدودی دارند ولی این مزیت در کشور ما وجود دارد. 

وی افزود: ما وقتی منابع انسانی را نگاه می‌کنیم و استعدادهای سرشار مردم گیلان را می‌بینیم شاهد بی‌نظیرترین ظرفیت‌ها هستیم. 

قالیباف با بیان اینکه در حوزه منابع مادی همه اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های بالایی داریم، خاطرنشان کرد: هر چند ما یک درصد از وسعت جهان و یک درصد از ظرفیت جهان را داریم تمامی آمارها حاکی از این است که حداقل 5 درصد از منابع جهان در ایران است که یکی از آنها نفت است و ایران در حوزه انرژی و جمعاً نفت و گاز حائز رتبه اول جهانی است. 

*عزم بهره‌مندی در حوزه نیروی انسانی نداریم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه پیشرفت علمی از رتبه‌های بالا و تحول‌آفرینی برخورداریم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه دانش داریم ولی این را اغراق می‌کنیم که با همه ظرفیت‌ها و تمامی استعدادهایی که در کشور وجود دارد و با تمام برتری‌هایی که در حوزه استعداد نیروی انسانی داریم عزم بهره‌مندی از آنها وجود ندارد و به جای اینکه افزایش اشتغال داشته باشیم میزان اشتغال در کشور رو به کاهش است. 

وی با تأکید بر اینکه امروز همه می‌گویند که بحران اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: نشانه این بحران نیز رکود، گرانی و بیکاری است که بخش‌های مختلف کشور و جوانان عزیز ما را دچار مشکل اساسی کرده است. 

قالیباف با بیان اینکه باید از خود سؤال کنیم که علت این بحران چیست، تصریح کرد: امروز چالش اصلی کشور ناکارآمدی و ضعف مدیریت در اداره کشور است که ما را به این روز رسانده است. 

وی ادامه داد: در هر کشوری که بحران اقتصادی در آن به وجود آید دولت‌ها به کمک مردم می‌آیند ولی امروز هیچ سیاستی در این راستا از سوی دولت اعمال نمی‌شود و اقدامات دولت گره‌گشا نیست و نتوانسته مشکلات را حل کند. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وجود این ناکارآمدی در مدیریت کشور تعارف نیست چون امروز همه مردم آن را احساس می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی چشم‌اندازی نیز برای حل مشکل می‌بینیم به معنای ناکارآمدی در نظام اجرایی و اداره کشور است. 

*پاسخی برای مشکلات ندارند و مرتب می‌گویند تقصیر دولت گذشته است

قالیباف افزود: وقتی پاسخ مناسبی برای مشکلات نمی‌دهند و مرتب می‌گویند تقصیر دولت گذشته است نشان از ضعف دولت است.

وی با بیان اینکه ما دولت گذشته را دولت یازدهم می‌دانیم، تصریح کرد: دلیل این نیز این است که 4 سال زمان کمی نیست و این ناکارآمدی حاصل دولت شماست. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دولت فعلی خاطرنشان کرد: شما وعده تحول اقتصادی صد روزه دادید حال اینکه شاهدیم امروز هیچ کدام از وعده‌هایتان عملی نشده است. 

قالیباف با بیان اینکه مشکل دولت کنونی نبود کارنامه است، اظهار داشت: بهانه می‌کنند که نمی‌گذاریم در حالی که کسی که مانع کار شماست عملکرد خود و ضعف مدیریت و اشرافی‌گری خودتان است و دلیل این مشکلات را باید از تاجر مسلکی مجموعه مدیریتی خود جستجو کنید.

*وقتی کارنامه غیرقابل دفاع دارند مردم را می‌ترسانند

وی با تأکید بر اینکه وقتی کارنامه غیرقابل دفاع دارند مردم ا می‌ترسانند، گفت: می‌گویند اگر فلان موضوع اتفاق بیفتد و این دولت تغییر کند در دولت بعدی پیاده‌روها را دیوار خواهند کشید در حالی که اگر این حرف را جلوی مرغ پخته نیز بگذارید می‌خندد. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: این دولت در 4 سال گذشته با آرای ضعیفی روی کار آمد و امروز چون کارنامه قابل قبولی ندارد هر روز مترصد کمک دیگران است. 

*رأی این دولت در سال 92 عاریتی بود

قالیباف تصریح کرد: رأی این دولت در سال 92 عاریتی بود و امروز می‌خواهند به دیگران متوسل شوند تا دوباره آن رأی عاریتی را برای خود جلب کنند چون کارنامه‌ای برای ارائه ندارند و دولت خود را بدهکار و مدیون افراد دیگر کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه دولت تا مشکلات اقتصادی را حل نکند نمی‌تواند ادامه یابد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های نیروهای انسانی که از درون می‌جوشد استفاده کرد نه اینکه هر موضوعی که به دولت گفته می‌شود در پاسخ بگوید «نمی‌شود، ندارم و نمی‌توانیم». 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه ما برای حل مشکلات کشور نیز اراده داریم و با تکیه بر نیروهای جوان می‌توان بر مشکلات فائق آمد، گفت: دلیل آن نیز این است که هم امکانات داریم هم می‌شود و هم شما جوانان قدرت بالایی دارید. 

*برای تحقق 5 میلیون شغل زمان‌بندی خواهم گذاشت

قالیباف با اشاره به برنامه خود برای ایجاد اشتغال، اظهار داشت: در مهلت 5 ساله می‌توان 5 میلیون شغل برای جوانان ایجاد کرد و من همانطور که در پروژه‌های شهری زمانبندی برای آغاز و افتتاح طرح‌ها قرار دادم و به همه قول‌هایم عمل کردم برای تحقق این 5 میلیون شغل نیز تایمر خواهم گذاشت و خواهم گفت که به طور هفتگی، ماهیانه و سالیانه این 5 میلیون شغل از کجا تأمین و راه‌اندازی خواهد شد. 

وی با تأکید بر تحول در سیستم گمرکی کشور خاطرنشان کرد: در سیستم مالیاتی و گمرکی کشور تحول ایجاد خواهیم کرد تا دیگر یک وزیر نتواند از کارت بازرگانی یک کارگر ساده سوءاستفاده کند. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است، گفت: می‌توانیم با حذف 4 درصدی‌ها به مشکل قاچاق کالا و ارز خاتمه دهیم. 

قالیباف در پایان راهیابی تیم سپیدرود رشت به لیگ برتر را به مردم رشت تبریک گفت./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات