۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۹۶۸۲۱
نماینده ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی:

فعالیت های هلال احمر مصداق بارز خدمت به هم نوعان است

حجت الاسلام احمدیان با یادآوری ارزش خدمت به هم نوع در دین اسلام از تلاش های کلیه عوامل هلال احمر در حادثه سیل اخیر قدردانی کرد و گفت: این حضور ارزشمند زائیده ایمان و اعتقاد مجموعه هلال احمر است.
حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد علی احمدیان، نماینده ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای هلال احمر استان با امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه هلال احمر و اهمیت فعالیت‌های این سازمان در امداد و یاری حادثه دیدگان، اظهار داشت: هلال احمر در حادثه سیل اخیر خوش درخشید.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام تأکیدات فراوانی را در رابطه با کمک و امداد رسانی به مصدومان بیان کرده است، ابراز داشت: روحیه ایثار و از خود گذشتی در نیروهای هلال احمر در کنار ایمان و اعتقاد راسخ به مفاهیم دینی و مبانی الهی سبب شده است خدمات ارزنده‌ای را از خود به نمایش بگذارد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به ارزش و جایگاه امداد در روایات اسلامی، ادامه داد: کسی که در راه خدا و با اخلاص و ایمان برای امدادرسانی به یک شخص حادثه دیده می رود مانند کسی است که سعی بین صفا و مروه می کند و در جنگ احد در محضر نبی مکرم اسلام شمشیر زده و شهید می شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر در حوادث ناگوار از خود حضوری تأثیر گذار به جای گذاشته است، تصریح کرد: در حادثه اخیر سیل آذربایجان که توأم با درد و سختی برای مردم منطقه بود، دیدیم که هلال احمر استان با قدرت تمام وارد عرصه امداد رسانی و تأمین مایحتاج مردم سیل زده شد.

حجت الاسلام احمدیان با تأکید بر ورود عموم مردم به سازمان هلال احمر برای همکاری در خدمت به حادثه دیدگان حوادث، ادامه داد: نیروهای داوطلب  مردمی در هلال احمر دارای جایگاهی پر رنگ و ارزشمند هستند که در حادثه سیل اخیر خدمات ارزنده نیروهای داوطلب را به وضوح دیدیم که در نوع خود کم نظیر و بسیار ارزشمند بود.

وی با یاد آوری ارزش خدمت به هم نوع در دین اسلام از تلاشهای کلیه عوامل هلال احمر در حادثه سیل اخیر قدردانی کرد و گفت: این حضور ارزشمند زائیده ایمان و اعتقاد مجموعه هلال احمر است که از ساعات ابتدایی در محل حاضر شدند و به امر خدمت رسانی مبادرت کردند.

سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف ارائه داد و گفت : جمعیت هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به حوادثی مانند سیل و زلزله  با بهره گیری از 26 پایگاه امداد جاده ای در طول سال و به صورت 24 ساعته به مصدومان حوادث جاده ای اعم از تصادفات جاده ای و برف و کولاک و حوادث روستایی امدادرسانی می کنند./854/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات