۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۹۶۸۰۸
سردبیر خبرگزاری حوزه:

انتخاب اصلح با کمک رسانه‌ها به مرحله ظهور خواهد رسید

سردبیر خبرگزاری حوزه بابیان این‌که انتخاب اصلح از سوی مردم با کمک یک رسانه تأثیرگذار به مرحله ظهور خواهد رسید، گفت: خط‌کشی جناحی از سوی رسانه‌ها مقدمه شکسته شدن همگرایی ملی خواهد بود.
انتخابات

کریم دلفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رسانه را پل ارتباطی بین مسؤولان و مردم توصیف کرد و اظهار داشت:  ارتباط شفاف مقدمه تأثیرگذاری یک رسانه معیار است؛ بر این اساس رسانه‌ای که آینه تمام نمای مسؤولان  باشد می‌تواند در افکار عمومی نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه بابیان این‌که انتخاب اصلح از سوی مردم با کمک یک رسانه تأثیرگذار به مرحله ظهور خواهد رسید، عنوان داشت: ترسیم و تشریح معیارهای یک نامزد اصلح مقدمه تأثیرگذاری یک رسانه در افکار عمومی خواهد بود؛ بر این اساس مواجهه صادقانه رسانه با مبانی اجتماعی در الگوی انتشار اطلاعات در بین اذهان عمومی برمدار یاری‌رساندن به‌نظام اسلامی می‌تواند مقدمه تأثیرگذاری رسانه باشد.

دلفانی انتشار صادقانه شاخصه‌های اصلح را میزان سنجش یک رسانه معیار در نظام اسلامی دانست و گفت: بیان صرف مصادیق و تأیید و یا رد مصداقی نامزدها مقدمه ایجاد تشکیک و تردید در اذهان عمومی خواهد بود.

وی افزود: تحلیل صادقانه نقاط قوت و نقاط ضعف برای مردم می‌تواند تعیین‌کننده معیار یک رسانه صادق باشد؛ بنابراین خط‌کشی جناحی از سوی رسانه‌ها مقدمه شکسته شدن همگرایی ملی خواهد بود.

سردبیر خبرگزاری حوزه، معرفی مصادیق مشکوک و حمایت جانب‌دارانه رسانه مقدمه مخدوش شدن وحدت حماسه‌آفرین امت ایران خواهد بود، ابراز داشت: بیان نقاط قوت و ضعف، بیان صادقانه استعدادها، سوابق نامزد و نقش‌آفرینی نامزد در بحران‌ها الگویی از موضع صریح و صادقانه یک رسانه است؛ بر این اساس صرف بیان نقاط ضعف یک نامزد به‌عنوان رقیب مقدمه تخریب و تشکیک اذهان عمومی است.

وی افزود: تشکیک بین حق و باطل نتیجه مواضع صریح غیر حرفه‌ای و غیر صادقانه رسانه است که منجر به تخریب و تهمت‌هایی خواهد شد تا جایی که رسانه مقدمه سرگردانی عمومی را در جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

دلفانی رسالت خبرگزاری حوزه را معرفی مصادیق اصلح توصیف کرد و گفت: ارائه ۱۴ ویژگی انتخاب اصل از منظر رهبر معظم انقلاب در محتوای تولیدشده این خبرگزاری نشان از عملکرد صادقانه این خبرگزاری است.

سردبیر خبرگزاری حوزه پرداختن به مبانی ناهنجار فرهنگی جامعه اسلامی از منظر روحانیت و بزرگان حوزه از مصادیق تلاش خبرگزاری حوزه در ترسیم مصادیق انتخاب اصلح بوده است، اظهار داشت: خبرگزاری حوزه با ادبیات ارشادی حوزوی خود با بصیرت افزایی عمومی مقدمه شکل‌گیری حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم خواهد کرد.

دلفانی در پایان تبین معیارهای انتخاب اصلح را هویت تولید محتوای خبرگزاری حوزه توصیف کرد و گفت: مؤلفه‌های انتخاب اصلح احترام به حقوق عمومی مردم است؛ باید توجه داشت که شرایطی نهادهای حوزوی همچون جامعه مدرسین به معرفی یک مصداق خاص به‌عنوان اصلح می‌پردازد؛ بر این اساس مردم با تکیه بر مؤلفه‌های انتخاب اصلح و ایمانی که به بزرگان نهادهای حوزوی دارند طبق رهنمودهای بزرگان عمل می‌کنند./۸۳۷/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات