۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۹۶۷۵۸
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

فرهنگ سازی پیشگیری از جرایم مهم ترین رسالت دستگاه قضا

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مهم ترین رسالت دستگاه قضا را فرهنگ سازی پیشگیری از جرایم عنوان کرد و فعالیت های فرهنگی دستگاه قضا را قابل تقدیر خواند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم و جمعی دیگر از اعضای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان و زنان با بیان اینکه تعالی فرهنگی روش و سیره اهل بیت(ع) برای مقابله با رویش گناه و مفاسد مختلف در جامعه است، گفت: مهم ترین رسالت دستگاه قضا، فرهنگ سازی با هدف پیشگیری از جرایم است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی دستگاه قضا قابل تقدیر است، گفت: باید نهادهای قضایی در سطح کشور نسل جوان را با سیره و روش اهل بیت(ع) آشنا کرده و در راستای فرهنگ سازی سیره اهل بیت(ع) در جامعه گام بردارند و عملکردها آنها نباید به گونه ای باشد که میان روش اهل بیت(ع) و نسل جوان فاصله ایجاد شود زیرا انس با اهل بیت(ع) مهم ترین عامل بازدارنده از جرایم مختلف در سطح جامعه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید از عوارض ناخواسته و تحمیلی عاری شود و حاشیه زدایی از این دستگاه باید از برنامه های اصلی معاونت فرهنگی باشد، افزود: تنها با کار فرهنگی است که می توان با جرایم مختلف به صورت ریشه ای برخورد کرد و آنها را در جامعه از بین برد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر حفظ جوانان در متن جامعه گفت: جوانان با توجه به روحیات و مقتضیات سنی خود مورد طمع دشمنان هستند و از سوی دیگر به دلیل روحیات خاص خود مورد عنایت پروردگار هستند و همانگونه که می توانند به سرعت به سمت کارهای خیر بروند به همان سرعت نیز می توانند به سمت کارهای شر کشیده شوند به همین دلیل تا جایی که می توان باید نسل جوان را نسبت به خطرات و آسیب های در کمین آشنا کرد.

وی با تبیین اثرات مناسب همکاری و هماهنگی در اقدامات فرهنگی میان دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضا تصریح کرد: هماهنگ عمل کردن در اجرای برنامه های فرهنگی برای رسیدن به اهداف می تواند کمک بسیار مؤثری باشد و همچنین استفاده از تجربیات دیگران نیز عامل بسیار مهمی در پیشرفت اهداف است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه جوانان سرمایه های اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند، یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی از این سرمایه های اصیل انقلاب حفاظت و بهره برداری کرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات