۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۹۵۹۹۸
فرهنگ و دولت آینده(۳۲)

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی لازمه مقابله توطئه‌های دشمنان

امام جمعه نورآباد تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را لازمه مقابله توطئه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: در این راستا مسؤولان و دولت وظایف سنگینی بر دوش دارند و نباید کم لطفی کنند.
امام جمعه نورآباد

حجت الاسلام سیدجعفر هاشمی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وظایف دولت و هر رییس جمهور بیان داشت: بخش مهمی از وظایف دولت مربوط به بخش فرهنگی است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، افزود: مسؤولان موظف هستند بخش‌های مختلف همچون اقتصاد کشور را سامان دهند و اقتصاد زیرمجموعه فرهنگ است.

امام جمعه نورآباد با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب فرهنگ ما که در قالب کلمات متفاوتی همچون شیبخون فرهنگی، تهاجم و جنگ نرم از آن استفاده می شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان در این راستا وظایف سنگینی بر دوش دارند و باید در برابر هجمه های فرهنگی فرهنگ را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها تاکنون در مقوله فرهنگی کم لطفی کردند، اظهار داشت: تاکنون حق فرهنگ به خوبی ادا نشده است به گونه ای که امروز شاهد آسیب‌های فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اینکه امروز دشمن از خلأهای فرهنگی استفاده می کند و باید دردمندانه گفت که در این راستا به توفیقاتی دست یافته است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ باید جلوی هجمه های فرهنگی دشمنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه های مختلفی دارد، اظهار کرد: با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید جلوی آسیب‌ها را گرفت.

امام جمعه نورآباد تأکید کرد: با پرورش مردمی مؤمن، باورمند و اهل علم و عمل صالح می توان در ارتقای فرهنگ جامعه دینی نقش آفرین شد.

وی با اشاره به وجود ضعف فرهنگی در زمینه هنر، مسائل فنی و دیگر اموری که خاص زنان و مردان جامعه است، بیان کرد: با توجه به مسائلی در زمینه عفت، حفظ کرامتها، توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی و رعایت حریم‌های شخصی باید زیربنای فرهنگ عمومی و فرهنگی دینی جامعه را تقویت کرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی عاملی مهم برای حفظ و تقویت ارزش‌ها و مقابله با آسیب‌های حاصل از توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات