۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۹۵۸۲۱
در قم برگزار شد؛

گردهمایی مجمع عمومی انجمن خوش نویسان حوزوی و طلاب و فضلای ساری

گردهمایی مجمع عمومی انجمن خوش نویسان حوزوی مرکز فرهنگی هنری و طلاب و فضلای ساری با حضور عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری درقم برگزار شد.
مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مجمع عمومی انجمن خوش نویسان حوزوی مرکز فرهنگی هنری و طلاب و فضلای ساری با حضور حجت‌الاسلام سید احمد شفیعی مازندرانی هنرمند پیشکسوت و عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری و همچنین اساتید، طلاب و فضلای این شهرستان عصر امروز در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام غفاری ضمن تسلیت‌گویی بابت حادثه معدن ذغال‌سنگ در استان گلستان گفت: سعی مجمع همواره بر این است که برنامه‌هایی برگزار کند که زیربنایی بوده و تداوم داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه برای طلاب شهرستان ساری احیا شده است؛ بنابراین بیشتر نقدینگی که از سوی علما یا جاهای دیگر به دست مجمع می رسد در این صندوق نگهداری شده تا عوض آن به طلاب وام پرداخت شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی به تشریح وظایف منتظران حقیقی ظهور امام زمان پرداخت و بیان کرد: نخستین وظیفه برای منتظران حقیقی ظهور «دعا کردن برای جان امام زمان(عج)» است؛ این وظیفه بدین جهت است که شخص معصوم(ع) نیز در خطر معرض ابتلا به بیماری‌های جسمانی است، همانطور که در منابع تاریخی درباره امیر‌المؤمنین(ع) نوشته‌اند که ایشان در یکی از غزوه‌ها به چشم درد شدیدی مبتلا شدند و پیامبراکرم(ص) ایشان را درمان کردند.

عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری دومین وظیفه منتظران حقیقی را «صدقه دادن» خواند و ابراز داشت: نیت اصلی در پرداخت صدقه باید سلامتی امام زمان(عج) باشد و همواره انسان‌ها باید سلامتی ایشان را بر سلامتی خود مقدم کنند.

وی با بیان حدیث پیامبر اکرم(ص) «أفضل اعمال امتی انتظارالفرج» خاطرنشان کرد: سومین ویژگی منتظران حقیقی «انتظار» است؛ یک منتظر حقیقی همانند شخصی است که پدرش به حج رفته است و هنگامی که می‌داند وی در حال بازگشتن است خود را آماده استقبال کرده، مکان استقبال، قربانی، قصاب و غیره را نیز فراهم می‌آورد حتی چند ساعت زودتر از موعد به فرودگاه می‌رود تا از پدرش به خوبی استقبال کند.

گفتنی است، در این جلسه فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات قرائت شد که در زیر تقدیم خوانندگان می‌شود:

مهم ترین مظهر این حضور، انتخابات است، من هرگز نمی‌گویم به چه کسی رأی بدهید یا ندهید، اما اصرار دارم که در پای صندوق رأی حاضر باشید و به هر کسی تشخیص می‌دهید رأی دهید.

هر کس کشور، نظام و امنیت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند، این حضور تعیین‌کننده، شرّ دشمن را از سرِ کشور کم خواهد کرد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات