۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۰۴۳
همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود؛

مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حرم برادر امام رضا با حضور قاریان مصری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه رمضان امسال مراسم جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و مصری در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار می‌شود.
محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، عصر دوشنبه در نشست هماهنگی مراسم جزءخوانی قرآن کریم که با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان نهادهای تبلیغات اسلامی و صداوسیما استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، اظهار کرد: این مراسم معنوی در طول ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته استانی و کشورهای و قاریانی از کشور مصر در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد برگزار می­ شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن بوده و به همین دلیل بیشتر فعالیت‌های قرآنی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برای این ماه برنامه‌ریزی‌شده که جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن در 30 روز ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و قاریان برجسته کشور در قالب کاروان‌های نور ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد بر لزوم همگرایی و مشارکت سایر نهادهای فرهنگی استان در زمینهه برگزاری جزءخوانی و برنامه‌های قرآنی در امامزادگان شاخص استان به‌ویژه در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) تأکید کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان از قبیل کمک گرفتن از خیران برای برپایی هر چه بهتر این مراسم، به‌کارگیری گروه‌های تواشیح و سخنرانان برجسته کشوری و استانی و برگزاری جزء خوانی در مکان‌های مختلف در سطح استان و پوشش رسانه‌ای آن می‌تواند در پربار کردن و جذب مخاطبین بیشتر مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: این نهاد با معرفی قاریان و تبلیغ و اطلاع‌رسانی زمان و مکان برگزاری جزء خوانی برای برپایی باشکوه آن مشارکت می‌کند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه نهادهای فرهنگی در فعالیت‌های قرآنی، آمادگی نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای مشارکت در برگزاری باشکوه این مراسم اعلام کرد.

وی افزود: برای جذب مخاطب بیشتر در این‌گونه برنامه‌ها باید به سمت گروه‌های هدف و هیأت‌ها، کانون و مدارس قرآنی رفته و در این زمینه اطلاع‌رسانی ویژه‌ای صورت گیرد؛ زیرا تنها از طریق تبلیغات عمومی و گسترده در سطح شهر به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

شکری، معاون سیمای صداوسیمای استان خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پخش زنده در استان و نبود فیبر نوری در حرم مطهر حضرت سید عباس(ع) بجنورد، گفت: با وجود این مراسم جزءخوانی به‌ صورت ضبط برنامه و پخش آن در زمان مناسب با بازپخش طبق روال و سنوات گذشته انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات پیامکی تلویزیونی در جزءخوانی و اهدای جایزه به ‌قید قرعه در جذب مخاطب تلویزیونی و شرکت در جزءخوانی مؤثر است که باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات