۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۹۷۴
کارگردان سینما:

بایکوت سینمای ارزشی توسط مافیای اکران/ تغییر ذائقه تماشاگران زمان‌بر است

مهدی فیوضی کارگردان و تهیه‌کننده ارزشی سینما گفت: در شرایطی که مافیا بر اکران سینما حاکمیت دارد فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های دینی و انقلابی نیست.
مهدی فیوضی کارگردان سینما

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری ایکنا، مهدی فیوضی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون وضعیت اکران در سینماهای کشور را بسیار نامساعد توصیف کرد و گفت: متاسفم که بگویم وضعیت اکران در سینمای ما بسیار ناامید کننده است، حتی می‌توان ادعا کرد مافیایی بر سینمای ما حاکم شده که اجازه نمی‌دهد فیلم‌هایی که در آن ارزش‌های اسلامی و انقلابی مد نظر است فرصت دیده شدن پیدا کند، برای همین وقتی فیلمی با محوریت موضوعات موردنظر روی پرده می‌رود می‌بینیم، بدترین سالن‌ها و سانس‌ها را برای نمایش آن در نظر می‌گیرند.

وی افزود: با این برخوردها چگونه انتظار داریم فیلمسازان ارزشی و انقلابی باز هم جرئت نزدیک شدن به چنین موضوعاتی را داشته باشند؛ برای مثال فیلم سینمایی «جشن تولد» را مثال می‌زنم. این فیلم با محوریت مدافعان حرم و جنایات داعش ساخته شده، اما جالب است بدانید در برخی از سینماها تنها یک سانس را برای این فیلم در نظر گرفتند. این کم‌توجهی‌ها در شرایطی است که دائما از سوی مسئولان سینمای شعار حمایت از تولیدات ارزشی سر داده می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: دلایل مساعد نبودن وضعیت اکران و تولید فیلم‌های ارزشی در یک دلیل خلاصه نمی‌شود، چون دلایل مختلفی برای آن می‌توان نام برد، اما یکی از مهم‌ترین آن، به نبود دغدغه در فیلمسازان اختصاص پیدا می‌کند که به نظرم سبب شده تولید چنین فیلم‌هایی به‌شدت کاهش پیدا کند. در ضمن تغییر ذائقه تماشاگران سینما باعث شده تا حدودی گرایش به سمت این تولیدات کم شود.

وی اضافه کرد: تغییر ذائقه تماشاگران هم در یک زمان کوتاه به دست نیامده، بلکه زمانی طولانی برای آن در نظر گرفته شده است، پس اگر می‌خواهیم این سلیقه را مجدداً به سمت ارزش‌ها هدایت کنیم نیاز است تا سرمایه‌گذاری مناسب پیرامون آن لحاظ شود تا در طولانی‌مدت مجدداً فیلم‌های اسلامی و قرآنی در صدر مطالبات تماشاگران سینما قرار گیرد.

این فیلمساز در پایان با بیان اینکه مدیریت کلان سینما هم باید به سمت موضوعات اسلامی و انقلابی سوق پیدا کند، گفت: سیاست سازمان سینمایی باید به سمتی سوق پیدا کند که در آن رضایت هنر و هنرمندان انقلابی ملاک باشد، نه این‌که با حمایت از فیلم‌های جشنواره‌پسند بخواهیم برای خود اصطلاحاً اعتباری جهانی کسب کنیم./969//۱۰۲/خ

ارسال نظرات