فراخوان نام نویسی آموزش غیر حضوری حوزه های علمیه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب مبلغ، طرح هجرت، شاغل و سرباز طلبه كه تاكنون در آموزش غيرحضوري ثبت نام نکرده اند می توانند از 15 اردیبهشت ماه تا 5 خردادماه ماه برای نام نویسی اقدام کنند و پس از نام نویسی بایستی از 15 خردادماه تا 15 تیرماه دروس امتحانی خود را انتخاب کنند؛ طلابی که در دوره قبل(اسفند95) ثبت نام کرده اند و امتحان داده اند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و توسط مدرسه به دوره جدید(شهریور96) منتقل خواهند شد.
شرایط شرکت در آموزش غیر حضوری
اشتغال تمام وقت، نداشتن منع قانونی از ادامه تحصیل، فارغ التحصیل سطح یک، گذراندن تحصيلات دوره سطح 1 به طور رسمى و به عنوان طلبه در مدارس حوزوى، انتقال پرونده به یکی از مدارس برگزارکننده آموزش غیرحضوری از شرایط نام نویسی در دوره آموزشی غیر حضوری حوزه علمیه است.
گفتنی است روحانی شاغل به طلبه ای اطلاق می شود که مشغول به فعالیت در راستای وظایف روحانیت در امور دینی در یکی از مناطق یا در یکی از دستگاه ها و نهاد های انقلاب اسلامی است و فارغ التحصیل سطح یک نیز طلبه ای است که امتحانات (کتبی و شفاهی) پایه اول تا ششم را با موفقیت به پایان رسانده باشد.
هم چنین طلابی که در نیم سال دوم حضوری ( خرداد96) شرکت داشته اند و یا انتخاب درس نموده اند مجاز به شرکت در دوره شهریور 96 غیرحضوری نسیتند و صرف درخواست غیرحضوری در سامانه به معنای تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری نبوده و لازم است کلیه مراحل از طریق سامانه تا تأیید نهایی از سوی مدیران مدارس و مدیریت های استانی مبدأ و مقصد پیگیری شود.
شیوه نام نویسی
نام نویسی فقط از طريق سامانه نجاح معاونت آموزش انجام خواهد گرفت، بدین شکل كه پس از ورد به پنل شخصي، گروه معاونت آموزش را انتخاب و از منوی سمت راست بر روی گزینه «انتقالات» کلیک نموده و با انخاب نوع انتقال، مراحل را تا پایان انجام دهند.
طلاب در هر نیم سال مجاز به انتخاب حد اکثر 350 ساعت درس با اولویت انتخاب از نواقص پایه پایین تر هستند و انتخاب هر دو عنوان از یک درس (بخش یک و دو) با رعایت حداکثر سقف مجاز انتخاب درس در یک نیم سال مجاز است.
تمامی امتحانات در همان محل تحصیل طلبه برگزار می شود و نمره قبولی در امتحانات نیز 12 است و درخواست تجدید نظر برای نمرات بین 9 تا 14 حداکثر تا 5 روز پس از اعلام نتیجه آخرین امتحان امکان پذیر خواهد بود؛ نمره نهایی تا 5 روز پس از جمع آوری تقاضای تجدید نظر و پس از تجدید نظر و ثبت نمره مجدد، در سامانه معاونت آموزش ثبت و تغییر آن غیر ممکن است.
طلاب دارای شرایط شرکت در دروه آموزش غیر حضور می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند یا با معاونت آموزش مدیریت استان خود ، تماس گیرند./1324/ت302/ی