۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۹۳۹۳۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

جمهوری اسلامی تنها نظامی است که برای حاکمیت خدا در همه شئون تلاش می کند

حجت الاسلام ارزانی تمایز امروز جمهوری اسلامی از سایر نظام ها را در تلاش برای تحقق حاکمیت خدا در همه شئون زندگی دانست و گفت: جهان بینی الهی تنها محدود به عبودیت در مسجد و کلیسا نیست.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شب گذشته در نشست هم اندیشی مشارکت حداکثری در انتخابات که در شاهین شهر برگزار شد، با اشاره به دو نوع تقسیم بندی جهان بینی الهی و مادی، گفت: در جهان بینی الهی محوریت خداست، در این نگاه به جهان حاکمیت خدا در همه شئون زندگی دنیایی و آخرت جریان دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ‏ادامه داد: پیامبران الهی هم تنها برای بشارت و انذار نسبت به آخرت نیامده اند و برای زندگی دنیایی ما هم برنامه آورده اند، باید دقت شود که جهان بینی الهی با عبودیت صرف و رفتن به مسجد و کلیسا و معبد برای عبادت خداوند متفاوت است، حاکمیت الهی و جهان بینی الهی فراتر از این حد است.

وی افزود: در مقابل جهان بینی الهی 4 مکتب اساسی تحت عنوان جهان بینی مادی وجود دارد، اولین مکتب سکولاریسم است که در مقابل نگاه عرفی و تقدس گرایی قرار دارد، سکولاریسم امروز یکی از پایه های تفکر غربی است، انسان محوری و محوریت انسان در همه امور مکتب دیگری از جهان بینی غیر الهی است.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه اظهار داشت: امروز در استرالیا دو مرد مطابق با قانون می توانند به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج کنند و حتی یک به عنوان مادر و دیگری به عنوان پدر از پروزشگاه فرزندی را تحت سرپرستی بگیرند، این قوانین در اثر حاکمیت انسان و مبنای انسان محوری شکل گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ‏تصریح کرد: پیروان مکتب انسان محوری حاکمیت خدا را تنها محدود به کلیسا و معبد می دانند و در سایر امور بر اساس خواست خود تصمیم می گیرند، یعنی اگر خواست انسان ها با خواست و دستور خداوند در تعارض باشد خواست انسان را محور و ملاک قرار می دهند.

وی بیان داشت: نگاه و مکتب غیر الهی بعدی فردگرایی است که بر اساس خصوصیات اخلاقی فرد و نه جامعه استوار است، در این نگاه علیرغم احترام به قوانین اجتماعی فرد برای خودش ارزش های اخلاقی خود را تعریف می کند، یعنی ممکن است قانون همجنس بازی وجود نداشته باشد اما فرد بر اساس فردگرایی گرایش به آن دارد.

حجت الاسلام ارزانی ابراز داشت: نسبیت گرایی مکتب غیرالهی دیگری است که در مقابل مطلق گرایی قرار دارد، در دنیایی زندگی می کنیم که همه این مکاتب 4 گانه وجود دارند و شخص امام خمینی(ره) هم بدون یاری مردم نمی توانستند در این دنیا حرف و ایده خود که همان جهان بینی الهی بود را پیاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: از 15 خرداد 1342 با به صحنه آمدن مردم در حمایت از آرمان امام خمینی(ره) امام(ره) تبعید شد و با اینکه تغییری در حکومت ایران ایجاد نشد اما امام(ره) همان موقع فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و این حمایت های مردمی در 22 بهمن 1357 به ثمر نهایی نشست و منجر به تغییر حکومت شاهنشاهی پهلوی شد.

وی گفت: البته جهان بینی الهی به خوبی برای مردم دنیا معرفی نشده و دلیل مهم برای اینکه هنوز این دیدگاه در همه دنیا گسترده نشده و مورد پذیرش اکثر انسان ها قرار نگرفته هم می تواند همین موضوع باشد، جهان بینی الهی نمی خواهد حق انسان ها در تصمیم گیری برای خود و کرامت را از آن ها غصب کند، بلکه می گوید انسان خلیفه الله و جانشین خداوند بر روی زمین است اما این به معنای حذف خداوند نیست.

حجت الاسلام ارزانی افزود: ‏جهان بینی الهی با فردگرایی هم مشکل ندارد، اما این فردگرایی را تا جایی قبول دارد که در تعارض با دستور خداوند نباشد، دین برای حمایت و هدایت انسان ها آمده و قصد محدود کردن انسان ها را ندارد، جهان بینی الهی هم حاکمیت خدا را دارد و هم کرامت انسان را در نظر می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد:‏ امروز جمهوری اسلامی تنها حکومت در جهان است که تلاش می کند تا جهان بینی الهی و حاکمیت خداوند در همه شئون زندگی بشر را اجرا کند، اینکه دین و حاکمیت خداوند در قانونگذاری و سیاستگذاری ها  و سایر عرصه ها وارد شود مهم است، در غیر اینصورت در بسیاری از کشورهای دنیا و در ادیان دیگر هم تعبد و خداپرستی وجود دارد.

وی اظهار داشت: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره منع بکارگیری سلاح هسته ای و کشتار جمعی نشان می دهد که حاکمیت خداوند در استراتژی نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی هم نمود دارد، در زمان جنگ تحمیلی هم ما می توانستیم از سلاح شیمیایی علیه رژیم بعث عراق استفاده کنیم، اما امام خمینی(ره) اجازه حمله  و اصابت موشک به مناطقی که مردم عادی در آنجا زندگی می کردند را به رزمندگان ما نمی دادند و این در حالی بود که عراق از هیچ وسیله ای برای صدمه به مردم ما دریغ نمی کرد.

حجت الاسلام ارزانی بیان داشت: مردم سالاری دینی به این معناست که مردم حاکمیت اسلام را با مدل جمهوری می خواهند، انتخابات مؤلفه ای است که همه ما اعلام کنیم که به این نظام و سیستم علاقمند هستیم، همین تک رأی ها مهم است، همانطور که رهبر معظم انقلاب یک حق رأی دارند یک جوان هم همین حق را به صورت مساوی دارد، انتخابات حاصل همین تک رأی هاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: ‏امروز همه توجهات در جهان به این علت به ایران دوخته شذه که حرف و جهان بینی تازه ای را به جهانیان به ارمغان آورده که می گوید کرامت انسان ها باید حفظ شود  و این کرامت با انسان محوری صرف متفاوت است، به همین دلیل شرکت در انتخابات و حضور حداکثری در ان برای حفظ این دیدگاه جهان بینی الهی و حمایت از کرامت انسانی در جهان بسیار تعیین کننده و مهم است.

وی گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و اصل نظام ما مقدس است و برای همین بسیاری از جوانان جان خود را فدا کردند و امام خمینی(ره) فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است، در انتخاب کاندیدای اصلح باید جایگاه مسؤولیت ریاست جمهوری را در نظر بگیریم، ممکن است شخصی در یک مسؤولیت کارکرد خوبی داشته باشد اما این دلیل نمی شود که در جایگاه ریاست جمهوری هم موفق شود.

حجت الاسلام ارزانی افزود: ‏رهبر معظم انقلاب اعتقاد به خدا، انقلاب، قانون اساسی و مردم و داشتن روحیه مقاومت در برابر دشمنان و تدبیر و حکمت را از ویژگی های مهم رییس جمهور دانستند، رهبر انقلاب فرمودند رأیشان مخفی است، اینکه برخی افراد قاطعانه نظر رهبری نظام را متوجه شخصی می دانند بر خلاف فرمایشات ایشان است،  اعمال عزت، حکمت و مصلحت در سیاست و تهذیب اخلاقی هم از دیگر وِیژگی هایی بود که رهبر انقلاب برای فرد اصلح برشمردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: ‏نباید نگاه غیر منصفانه نسبت به دوره های گذشته داشته باشیم و همه دستاوردهای جمهوری اسلامی در این مدت را نادیده بگیریم، البته طبیعی است که نقاط ضعف و مشکلات هم وجود دارد که باید مرتفع شوند./869/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات