۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۷۱۱
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

ایمان به معاد مهمترین عامل بازدارنده انسان از گناه و فساد است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: اگر بندگان ایمان، اعتقاد و باور به معاد پیدا کردند، این ایمان به عنوان قوی ترین عامل بازدارنده برای جلوگیری انسان از ظلم و گناه و مهمترین مشوق برای اعمال خیر عمل می کند.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به معاد به عنوان اصل مهمی از اصول دینی، گفت: ایمان به معاد بالاترین تاثیر را در زندگانی داشته و قرآن برای مومن به معاد بودن و باور به قرار گرفتن در محضر خداوند برای پاسخگویی به اعمال پا فشاری دارد.

وی ادامه داد: اگر بندگان ایمان، اعتقاد و باور به معاد پیدا کردند، این ایمان به عنوان قوی ترین عامل بازدارنده برای جلوگیری انسان از ظلم و گناه و مهمترین مشوق برای اعمال خیر عمل می کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که  مهمترین کاری که امروز در دنیا بر عهده ما قرار دارد تا فردایمان را آباد کنیم ایمان و عمل صالح است، تصریح کرد: ده ها آیه قرآن ما را دعوت به معاد کرده اند، در حقیقت عمل صالح تقویت کننده ایمان بوده و باور و ایمان به تنهایی مقدمه ای برای انگیزه در وجود انسان است تا عامل به عمل صالح شود.

حجت الاسلام حائری با بیان این که ایمان و اعتقاد اگر با عمل تقویت نشود ماندگاری ندارد، خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص)، ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت همواره نسبت به شرایط زمان به ما انذار داده اند.

وی با بیان این که اعمال انسان ایمان او را مستحکم کرده و سبب می شود تا در بازار مکاره شیطان به حراج گذاشته نشود، گفت: نماز و روزه توام با عمل و ایمان می تواند انسان را رستگار کند، در حقیقت آنانی که خود را در محضر خداوند متعال دیده و اوایل صبح از رختخواب برای عبادت پروردگار بر می خیزند گرفتار زرق و برق دنیایی نشده و سعادتمند می شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان افزود: آنانی که به عبادت خالصانه پروردگار پرداخته و با عمل به نماز و روزه ایمان خود را تقویت کنند شیطان نیز نمی تواند آنان را به انحراف کشیده و این ایمان را از آنان سلب کند؛ بدون شک آسوده خاطری از جانب ایمان سبب می شود تا انسان آرام و آگاهانه به دنیای باقی سفر کند.

حجت الاسلام حائری مهمترین علامت اندیشه سالم را آینده نگری دانست و با بیان این که دیدن امروز به جای فردای  درخشان انسانها  نمایانگر کوته فکری و کم عقلی آنان است، تصریح کرد: علامت پختگی کلام و عقل سنجیده است و اگر بخواهید عاقل باشید باید فردای قیامت خود را ببینید و عاقل ترین، آنانی هست که بیش از سایرین در اندیشه آخرت باشند.

وی با بیان این که جاهلان دین خود را به دنیایشان می فروشند و به فکر معاد و قیامت  نیستند، خاطر نشان کرد: ملت اسلامی نباید با انتخاب و گزینش آنانی که صلاحیت ندارند دین خود را به دنیایشان بفروشند بلکه باید دست از ارتباطات و احزاب برداشته و   با در نظر داشتن معیار های ایمان و تقوا و دوری از دنیا طلبی و سیاسی کاری برترین کاندیدا را برگزینند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که رسالت مردم انتخاب آنانی است که مدت ها پایبند به دین، مکتب و نظام بوده و تجارب مثبت و کارآمدی را از خود به جای گذاشته اند، گفت: تک تک آرا در روز قیامت محاسبه و بازخواست می شود و همه مردم باید با حضور در انتخابات که از واجب ترین واجبات است نگذارند تا نظام تضعیف و دشمنان خرسند شوند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات