۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۲۰۹۴
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد؛

نشست علمی تداخل موجودات یا معیّت قیّومیه برگزار می شود

خراسانی از برگزاری نشست علمی «تداخل موجودات یا معیّت قیّومیه» خبرداد و گفت: در این نشست علمی استادان فیاضی و حسن رمضانی از اساتید علوم عقلی به ارائه بحث و نظر می پردازند.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «تداخل موجودات یا معیّت قیّومیه» خبرداد و عنوان کرد: در این نشست علمی از جمله نشست های فلسفی و عرفانی مجمع است و در آن اختلاف نظرهای مربوط به تداخل موجودات از زوایای فلسفیو عرفانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به کارشناسان حاضر در این نشست اظهار داشت: آیت الله غلامرضا فیاضی رییس مجمع عالی حکمت اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید برجسته علوم عقلی و از اعضای فعال مجمع عالی حکمت اسلامی به ارائه بحث و نظر می پردازند و دبیری علمی این نشست را نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان دانشیار گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) برعهده دارد.

خراسانی افزود: در حقیقت این دیدار به نوعی نقدآراء و دیدگاه های کارشناسان نسبت به یکدیگر است، چراکه آیت الله فیاضی و حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در مسأله تداخل موجودات با یکدیگر اختلافات مبنایی دارند و البته در این نشست به نقد دیدگاه دیگر نظریه پردازان در این حوزه نیز می پردازند.

وی با بیان اینکه این نشست نخستین نشست علمی مجمع در سال جاری است، ابراز داشت: نشست علمی «تداخل موجودات یا معیت قیومیه» در کل پنجاه و یکمین نشست مجمع در طول سال های تأسیس این مرکز است و تا کنون 12 نشست نظریه پردازی و چندین میزگرد علمی نیز در این مرکز برگزار شده است.

وی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی «تداخل موجودات یا معیت قیومیه» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به پخش آنلاین سایت برای عموم علاقه مندان نیز عنوان داشت: در گذشته کسانی که علاقه به مشاهده زنده نشست های علمی داشتند می بایست از قبل ثبت نام کرده باشند ولی در حال حاضر برای عموم علاقه مندان این امکان فراهم شده است که با مراجعه به سایت مجمع عالی حکمت اسلامی نسبت به مشاهده زنده این نشست اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست علمی صبح پنجشنبه 31 فروردین ماه از ساعت 9 تا 12 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت302/ی

ارسال نظرات