۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۹۱۹۶۷
رییس مجمع جهانی شیعه شناسی:

حجم فعالیت های تبلیغی تشیع در قبال هجمه ها بسیار اندک است

رییس مجمع شیعه شناسی سهم تشیع در مقابله با هجمه‌ها و شبهات دشمن در فضای مجازی را بسیار ناچیز دانست.
آیت پیمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌ پیمان،‌ رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، به همراه مدیران و معاونان این مجمع، امروز، در دیدار با حضرت آیت‌الله محمد‌علی علوی گرگانی، به ارائه گزارشی از عملکرد‌های مجمع جهانی شیعه شناسی پرداخت.

پیمان اظهار داشت: مجمع جهانی شیعه شناسی دارای 30 هیأت امنا است که شامل بزرگانی از عرصه حوزه و دانشگاه می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ تأسیس مجمع، ابراز داشت: این مجمع 16 سال پیش در سالی که به نام امیرمؤمنان نامگذاری شده بود، با همت و تلاش شهید، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی تأسیس شد.

دبیر شورای دین پژوهان كشور خاطرنشان کرد: پس از شهادت حجت‌الاسلام بویراحمدی، هیأت مدیره و هیأت امنای جدید تشکیل شد و برای استمرار فعالیت و تلاش مجمع جهانی شیعه شناسی، ساز و کار و تشکیلات جدیدی ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته مجمع جهانی شیعه شناسی، تلاش کرد تا افزون برآن که فعالیت‌های خود را با سمت‌ و سوی غنی‌‌سازی محتواهای علمی و پژوهشی انجام دهد، همچنین تلاش کرد تا محتواهای علمی و پژوهشی در خارج از کشور نیز به صورت گسترده‌ای انتشار یابد.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی با تأکید بر این که این مجمع تا کنون بیش از 100 جلد کتاب با 80 عنوان به چاپ رسانده‌ است، اظهار داشت: برخی از این کتاب‌های به زبان‌‌های مختلفی همچون انگلیسی، اردو و عربی نیز به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که مجمع جهانی شیعه شناسی همواره تلاش کرده است تا نهایت استفاده را از فضای مجازی داشته باشد، ابراز داشت: این مجمع از 16 سال پیش تا کنون با ایجاد‌ سایت‌ها و پرتال‌های فعال و غنی، در صدد نشر علوم اهل‌بیت(ع) و فرهنگ قرآن بوده است.

پیمان خاطرنشان کرد: سایت مجمع جهانی شیعه شناسی از جمله نخستین سایت‌هایی است که در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی تشکیل شده و در این مدت توانسته است با ایجاد کتابخانه‌ دیجیتال و همچنین بانک مقالات پژوهشی ـ علمی شیعه، اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان فضای مجازی قرار دهد.  

وی با بین این که تلاش کرده‌ایم تا تهدید شبکه‌های اجتماعی را به فرصتی برای نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل کنیم، تصریح کرد: این مجمع افزون بر فعالیت در سایت‌های مختلف، توانسته است با فعالیت در شبکه‌‌های متعدد مجازی که با ایجاد شبهات فراوان، می‌توانست تهدیدی جدی برای مخاطبان این شبکه باشد، توانسته‌ایم بخشی از هجمه‌ها و شبهات فکری عجیب و خطرناک دشمن را دفع کنیم.   

دبیر شورای دین پژوهان كشور با بیان این که سهم تشیع در مقابله با هجمه‌ها و شبهات دشمن در فضای مجازی بسیار ناچیز است، تأکید کرد: هر چند فعالیت‌های مفیدی در حوزه علمیه، مراکز علمی، مؤسسات، پژوهشگاه‌‌ها، دانشگاه‌های مرتبط به حوزه و سایت علما و مراجع صورت می‌گیرد، اما زمانی که میزان فعالیت‌های خود را با گستردگی هجمه دشمن می‌سنجیم، می‌بینیم حجم فعالیت‌ها ما در عرصه فکر، عقیده و اندیشه بسیار اندک است.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهایی که به کشور‌های حوزه آمریکا، اروپا و شرق داشته‌ایم، شاهد وضعیت نامطلوب مراکز اسلامی شیعه بوده‌ایم، چرا که این مراکز علاوه بر محدود بودن، کوچک و کم‌امکانات هستند اما در کنار آن مراکز وهابیت، سلفی‌گری، بهائیت و دیگر فرقه ها امکانات فراوانی در اختیار دارند، زیرا دولت‌های غربی با این مراکز همکاری‌های خوبی دارند اما در رابطه با مراکز اسلامی شیعه این گونه نیست.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی وضعیت مراکز اسلامی شیعه در جهان را مطلوب ندانست و افزود: دشمن تشیع شبکه‌های مختلف، متعدد و گسترده‌ای همچون ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و غیره را در اختیار دارد اما شیعه نمی‌تواند خود را برای مردم جهان معرفی کند، لذا دشمن هر گونه که دوست دارد، شیعه را بر جهان معرفی می‌کند و چهره اصلی شیعه در جهان ناشناخته باقی می‌ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: در عصر کنونی بهترین راه برای معرفی تشیع به مردم جهان آن است که عصاره کتاب‌های معتبر و منابع تشیع، به همراه اتفاق نظر عالمان شیعه تهیه شود تا تمام مبلغان در خارج از کشور به یک شکل به تبلیغ تشیع بپردازند. /878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات