۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۹۱۳۰۷
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

علما وظیفه رشد معنوی جامعه را برعهده دارند

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها رشد معنوی جامعه را از وظایف علما دانست و گفت: امروزه فرصتی به وجود آمده تا علمای دین معارف اسلام و مذهب تشیع را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنند.
حجت الاسلام غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری صبح امروز با حضور در محل آزمون ورودی حوزه های علمیه در مسجد امام حسن عسکری(ع) از روند برگزاری این آزمون بازدید و دقایقی کوتاه سخنرانی کرد.

وی در این مراسم با اشاره به حضور چشمگیر شرکت کنندگان عنوان کرد: حضور پر شور نوجوانان و جوانان علاقه مند به درک کمالات الهی و اخلاقی در این آزمون که همراه با نگاه مسؤولانه به دستورات دین و همچنین تلاش در جهت فراگیری علوم الهی و تعلیم آن به بندگان خدا و خودسازی و جامعه سازی است بسیار با ارزش است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها افزود: امیدواریم این جوانان گام های بعدی را نیز با نشاط و علاقه و حس مسؤولیت پذیری بیشتر بردارند و موفقیت های فراوانی را در عرصه درس و بحث و تبلیغ و تدریس و دیگر مسائل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: حوزه علمیه بستر مناسبی را برای رشد کمالات اخلاقی، الهی و تهذیب و خودسازی نفس و هدایت جامعه را فراهم می کند که این موضوع، مهم ترین تفاوت برجسته حوزه با سایر مراکز آموزشی است.

وی ارتقای معنوی جامعه را وظیفه روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: عالمان وظیفه تبیین معارف و احکام الهی را برعهده دارند و زمینه ساز رشد معنوی جامعه هستند و اتصال به خدا، توکل و توسل به ائمه(ع) عامل ثبات قدم روحانیان و طلاب علوم دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اضافه کرد: زمینه فعالیت مبلغان دینی با توجه به شرایط جدید عرصه های هدایت گری بیش از هر زمان دیگری وجود دارد و امروزه فرصتی به وجود آمده تا علمای دین معارف دین اسلام و مذهب تشیع را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنند.

وی در پایان اظهار کرد: تشیع که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، موجب ایجاد انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین تحول سیاسی مذهبی جهان و همچنین بیداری اسلامی است و علما و روحانیون وظیفه دارند مبانی این تفکر ناب الهی را به دنیا معرفی کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند./872/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات