۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۱۱۰
به همت حوزه علمیه مرند؛

همایش سراسری مکتب امام صادق برگزار می‌شود

سومین همایش سراسری مکتب امام صادق(ع) به همت حوزه علمیه صاحب‌الزمان مرند و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.
شورای فرهنگ عمومی مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تشریح جایگاه تأثیرگذار مکتب امام جعفرصادق(ع) در جامعه، اظهار داشت: سومین همایش سراسری مکتب امام صادق(ع) به دنبال تبیین ابعاد مختلف شخصیتی ششمین امام همام شیعیان و همچنین برکات مکتب جعفری است.

وی با بیان این‌که سومین همایش سراسری مکتب امام صادق(ع) به همت حوزه علمیه صاحب‌الزمان مرند و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: همایش سراسری مکتب امام صادق(ع) همزمان با سالروز شهادت آن حضرت در تیرماه سال جاری و در بخش های کارگاهی، علمی و مقالات برگزار می شود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده خواستار تعامل و هماهنگی تمامی نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی در برگزاری مطلوب این همایش ملی شد و خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها بایستی با محوریت تصمیم‌هایی که در حوزه علمیه مرند گرفته می‌شود، صورت گیرد، ضمن این‌که خروجی علمی همایش نیز بایستی در سطح کلان منتشر شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: برگزاری همایشی با موضوع فرهنگ اشتغال و مصرف ضرورتی است که بایستی مورد توجه مسؤولان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تولید و اشتغال زیربنای لازم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر به دنبال غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران هستیم، راهی جز عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب وجود ندارد، بی‌توجهی به مبانی اقتصاد مقاومتی منجر به رکود و تورم در کشور شده است.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور برای تعالی اقتصادی هستند، تصریح کرد: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی نقاط کلیدی مورد تأکید رهبری و مطالبه مردمی از مسؤولان؛ موجب پدید آمدن موفقیت های چشمگیر و محسوس است.

همچنین علیار راستگو، فرماندار ویژه شهرستان مرند در سخنانی به اهمیت عملکرد شورای فرهنگ عمومی و نقش آن در جامعه اشاره کرد و خواستار اقدامات عملی و برنامه ریزی دقیق در سال جدید در حوزه فرهنگ عمومی شد و اظهار داشت: برای برگزاری هر چه باشکوهتر همایش مکتب امام جعفرصادق(ع) همکاری لازم و گام های مؤثری برداشته خواهد شد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات