۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۰۷۱۲
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

نسل انقلابی در سایه ترویج آیین معنوی اعتکاف تربیت می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان برگزاری آیین عبادی اعتکاف را سنتی الهی خواند و گفت: اعتکاف با توجه به آثار فردی و اجتماعی که بر جای می گذارد، در تربیت نسلی انقلابی و مؤمن اثرگذار است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، برگزاری آیین عبادی اعتکاف را عبادتی اثرگذار عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری این مراسم معنوی در مقابله با هجمه های فرهنگی نقش آفرین است.

وی با اشاره به تلاش دشمن در جهت نفوذ فرهنگی بیگانه به جامعه اسلامی و گمراه ساختن نسل جوان افزود: ترویج ارزشها و آیین های معنوی در تقویت باورها و اعتقادات جوانان مؤثر و خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به استقبال نسل جوان از آیین عبادی اعتکاف پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: هدف از اعتکاف توجه به خدا و خودسازی است، با تبیین فرهنگ اعتکاف باید در جهت تربیت دینی جوانان گام برداشت.

وی با اشاره به آثار و برکات اعتکاف بیان داشت: اعتکاف آثار تربیتی، اخلاقی، روحی و روانی، فردی و اجتماعی و سازندگی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر بخواهیم نسل جوان را تربیت کنیم باید ارزشها را در جامعه تبیین و پر رنگ کنیم، افزود: برگزاری آیین عبادی و سنت الهی اعتکاف از عوامل مهم و اثرگذار در تربیت دینی نسل جوان است.

وی با تأکید بر ضرورت جهت دهی صحیح اعتکاف بیان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف زمینه ساز رشد معنوی و تعالی آحاد مردم به ویژه نسل جوان است.

تقویت روح و روان معنوی معتکفان از آثار فردی اعتکاف

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از آثار اعتکاف فردی است، خاطرنشان کرد: آثار فردی مراسم معنوی اعتکاف سازنده و تقویت روح و روان معتکفان است.

امام جمعه خرم آباد اعتکاف را تکمیل کننده معنویت و اخلاق انسانها عنوان کرد و گفت: از دیگر آثار فردی اعتکاف معرفت نفس، خودسازی و خودشناسی است.

وی اعتکاف را وسیله ای برای پر کردن خلأهای معنوی و اخلاقی جامعه خواند و اظهار داشت: اعتکاف راهی برای معرفت نفس و خداشناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بر ضرورت حضور روحانیت در برگزاری مراسم اعتکاف تأکید کرد و بیان داشت: برگزاری این مراسم نیازمند حضور روحانیت و مبلغان است و روحانیان و مبلغان به عنوان امام جماعت، مؤذن و مبلغ باید در صف معتکفان باشند./302/9459/ب1

ارسال نظرات