۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۹۶۹
امام جمعه پردیسان:

برخی به هر قیمتی به دنبال جمع‌آوری رأی هستند

امام جمعه پردیسان گفت: متأسفانه برخی با اخلاق تفرقه افکن خود به هر قیمتی به دنبال جمع‌آوری رأی مردم هستند که این کار به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ خواهد زد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با بیان که تلاش کنیم راه را اشتباه نرویم، اظهار داشت: کسانی که هنگام نیازمندی، به جای آن که نیاز خود را به پیشگاه خداوند، عرضه کنند، نیازشان را به بنده خدا عرضه میکنند، خسارت دیده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که درِ خانه خداوند بر تمام مخلوقاتش باز است، خاطرنشان کرد: کسانی که هنگام نیازمندی به در خانه خداوند رجوع نکنند، علاوه بر آن که ضرر میکنند، دچار خسارت عظیمی نیز میشوند.

امام جمعه پردیسان با قرائت بخشهایی از دعای (خاب الوافدون علی غیرک)، ابراز داشت: از اعمال ماه رجب قرائت این دعا است، چرا که امام صادق(ع) هر روز این دعا را قرائت میکردند.

وی با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان، تصریح کرد: مسؤولان تلاش کنند به جای آن که مدام از فقیران جامعه مالیات دریافت کنند، مالیات دانه درشتان و کسانی را که از پرداخت مالیات فرار میکنند محاسبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به کاهش جمعیت جوان در کشور، عنوان کرد: تا پایان سال 94 جمعیت میانسال کشور 44 درصد شده است و این به معنای آن است که جمعیت جوانان کشور به سرعت رو به کاهش است.

وی اظهار داشت: همان خطری که سالهای گذشته اروپا را تهدید میکرد، اکنون ایران را تهدید میکند، چرا که از سویی جمعیت جوان کشور کاهش یافته است و از سوی دیگر غالب همین جوانان کم جمعیت بیکار هستند و شغلی برای گذران زندگی ندارند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با ابراز نگرانی از وضع موجود در بازار کار کشور، گفت: 20 درصد شاغلین کشور را دانشگاهیان و 80 درصد دیگر را افراد غیر دانشگاهی تشکیل میدهد که این نشان از بکارگیری غیرنخبگان در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به آفات بیشغلی در جامعه، اظهار داشت: جوانی که کار ندارد، با تأخیر فراوان ازدواج میکند و تأخیر در ازدواج شرایط ازدواج را دشوار و طلاقها را آسان میکند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات، تأکید کرد: شایعات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی رو به فزونی است.

وی با تلنگر زدن به فعالان فضای مجازی، تصریح کرد: انتخابات در فصلی قرار گرفته است که مصادف با ماه عبادت(رجب) است، لذا ایجاد شایعات، تشویش و تخریب شخصیتها در اذهان عمومی دور از اخلاق انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مردم باید در انتخاب فرد اصلح کوشا باشند، گفت: مردم تلاش کنند تا فرد اصلح را از میان افرادی که کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند انتخاب کنند تا در آینده به انتخاب خود افسوس نخورند.

وی خطاب به برخی کاندیداها، ابراز داشت: کاندیداها توجه داشته باشند که اگر بر وجود فردی اصلح در میان کاندیداها پی بردند باید خود را کنار بکشند چرا که حضور آنها در انتخابات با وجود فرد اصلح حرام است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی با اخلاق تفرقه افکن خود به هر قیمتی به دنبال جمعآوری رأی مردم هستند که این کار به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربهای عظیم خواهد زد.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: اکنون که فرد اصلحی در این عرصه بروز کرده است، همه باید به نفع وی کنار بروند در حالی که با وجود چنین شخصی هیچ یک حاضر به کنار رفتن نیستند، آیا این کار حرام نیست؟

وی ادامه داد: با گذشت 37 سال و آمدن و رفتن دولتهای مختلف باز هم برخی مدام کارهای خود را توجیه میکنند و میگویند  بر اساس احساس تکلیفی که دارند وارد عرصه سیاست میشوند در حالی که چنین نیست و حس قدرت طلبی آنها را وادار به ورود در این عرصه میکند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ایران در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته است، اظهار داشت: چند سال دیگر این نظام 40 ساله میشود آیا زمان آن نرسیده است پخته شویم؟ اکنون که فرد اصلحی پا در میدان انتخابات نهاده است، او را حمایت کنید تا مشکلات کشور برطرف شود. 

وی با اشاره به این که گاهی سخنان رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار نمیگیرد، ابراز داشت: انتخابات ایران با انتخابات آمریکا متفاوت است، لذا نباید همچون آنها به یکدیگر تهمت زده و ناسزا بگوییم.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدام تأکید میکند تا در رقابتها به یکدیگر احترام بگذارید و همدیگر را تخریب نکنید اما برخی به نام اصولگرایی و اصلاحطلبی یکدیگر را تخریب میکنند.

وی در پایان گفت: مردم عاقل هستند و میفهمند به چه کسانی در شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند، عدهای تنها در دوران انتخابات به فکر مردم میافتند و شعارهای کزایی سر میدهند اما پس از دریافت رأی، مردم را فراموش میکنند. /878/پ201/ص

ارسال نظرات