۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۸۹۹۰۳
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

ناامید کردن بیگانگان مهمترین رسالت هیأت‌های نظارت بر انتخابات است

امام جمعه شهرکرد استحکام پایه‌های نظام اسلامی با برگزاری انتخابات درست و ناامیدکردن بیگانگان را رسالت مهم هیأت‌های نظارت بر انتخابات دانست.
محمدعلی نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 17 فروردین ماه، در همایش مشترک اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رسالت و وظیفه اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات را بسیار سنگین و مهم خواند و گفت: شما به عنوان ناظران بر انتخابات رسالت بزرگی را بر عهده دارید و از اموری که هم خودتان و هم تمام مجریان دیگر انتخابات را به آن دعوت و تأکید می ‌کنید، امانت‌داری است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه استحکام پایه‌های نظام اسلامی با برگزاری یک انتخابات درست و ناامیدکردن بیگانه و دشمن را دو رسالت مهم هیأت‌های نظارت بر انتخابات دانست و تأکیدکرد: شما می‌ خواهید با برگزاری یک انتخابات سالم و درست که با رعایت عدالت و امانت‌داری تحقق پیدا می‌کند، حافظ نظام اسلامی و صیانت کننده از نظام اسلامی باشید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات باید بی ‌طرف باشند، تصریح ‌کرد: اقتضای وظیفه و اقتضای ایمانی، اخلاقی و قانونی شما بی‌ طرف بودن در انتخابات و جلوگیری از برگزاری انتخابات ناسالم و مراقبت و جلوگیری از خیانت احتمالی کسانی که بخواهند در رأی مردم دخل و تصرف کنند که چنین چیزی نبوده و نخواهد بود و قطعا شما نسبت به این وظایف حساس هستید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه صیانت از نظام جمهوری اسلامی به وسیله خنثی کردن توطئه‌ها و مکرهای دشمن را یکی از عمیق‌ترین و مهم‌ترین مسائل امروز برشمرد و گفت: امروز دشمن به برخی‌ها در داخل امید بسته و حتی گنگره آمریکا با صراحت و بی ‌پروایی اعلام می ‌کند که تحریم‌ها را به عقب می‌اندازیم که مبادا کسانی که به آن‌ها امید بسته‌ایم در انتخابات پیش‌روی ایران رأی نیاورند که در چنین شرایطی باید به جامعه و مردم بیداری، هوشیاری و توجه و بصیرت داده شود چراکه این جا مسأله صیانت و حفاظت از نظام اسلامی و ولایی و رهاندن کشور از شرّ استکبار و طواغیت مطرح است.

وی تأکید کرد: مگر می ‌شود کسی مؤمن باشد و ایمان به خدا و پیامبر داشته باشد و زیر چتر ولایت الهی قرار بگیرد اما نگاه به بیرون و استکبار داشته باشد؟ بنابراین شما افزون بر این که مسؤولیت برگزاری سالم انتخابات را بر عهده دارید، موظف هستید در برابر توطئه‌ها و مکرهای طواغیت و دشمنان بیرونی بایستید و مکر آن‌ها را با بصیرت و هوشیاری ‌بخشی به جامعه خنثی کنید و شیطنت آن‌ها را به خودشان برگردانید.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای به راحتی دارند همه چیز را تحویل بیگانه و مستکبران می ‌دهند، تصریح ‌کرد: در مقاطع مختلف حرکت‌هایی به سمت بیگانه وجود داشته اما با کمال تأسف بدترین و بی‌پرواترین حرکت به سمت دشمن، در این مقطع صورت گرفته و خسارت‌هایش کم نبوده و هنوز مانده تا پرده‌ها کنار برود و  مردم عمق خسارت‌های این مرحله از امور را متوجه بشوند و آینده باید بفمهند چه بلایی در اثر این حرکت به سمت دشمن برسرشان آمده است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مسأله و دغدغه اصلی همه ما باید تلاش برای صیانت از اسلام عزیز و نظام اسلامی باشد؛ بنابراین نمی ‌توانیم در برابر این حرکت‌ها و توطئه‌ها بی‌تفاوت و ساکت باشیم که برخی‌ها هرجور دلشان می ‌خواهد عمل کنند و هر بلایی که می خواهند بر سر مردم بیاورند و انحرافات فکری ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: جالب این است که وقتی پای صحبت برخی از این آقایان می‌ نشینیم از یک طرف می ‌گویند مردم بصیر هستند و خوب می ‌فهمند که چه کارهایی انجام شده و اقدامات ما را از شیوه‌های مختلف به ویژه شبکه‌های اجتماعی رصد می ‌کنند اما، از طرف دیگر می ‌گویند یک عده دارند مردم را فریب می ‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر واقعا مردم بیدار هستند و همه چیز را می ‌فهمند خب فریب هم نمی‌ خورند و می‌فهمند چه خبر است، کما این که اکنون هم مردم همه مسائل و اتفاقاتی که افتاده و تلاش‌هایی که متأسفانه برای شب جلوه دادن روز و روز جلوه دادن شب از سوی برخی‌ها صورت می ‌گیرد را مشاهده می ‌کنند و دادشان از این مسائل و خلأها بلند است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات تأکید کرد: شما در عین حال که بر قانو‌ن‌مندکردن‌ کارهایتان و انجام رسالت قانونی و دور کردن صندوق‌های انتخابات از مکرها، توطئه‌ها و خیانات‌ها و صیانت تمام عیار به انتخابات بخشیدن تلاش و کوشش فراوان دارید افزون بر آن باید نگهبان تمام عیار نظام اسلامی و ناظر بر همه امور به معنای واقعی کلمه نیز باشید و به جامعه بصیرت و هوشیاری بدهید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان بر ضرورت بهره‌ گرفتن از فرصت حضور در ماه رجب برای انجام درست وظایف تأکید کرد و گفت: باید از خدا و ماه رجب کمک گرفت زیرا  ماه رجب ماه معنویت و تقوا و اخلاص است و اگر باید بصیرت درست داشته باشیم و وظایف را به درستی انجام بدهیم حتما به برکت ماه رجب و شستشو دادن دل و درون از پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها و بر مدار معنویت و تقوا حرکت کردن این أمور محقق خواهد شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات