۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۹۰۷۱
امام جمعه بابل:

علمای ربانی نقش مهمی در ترویج معارف دینی و فرهنگ اهل بیت دارند

امام جمعه بابل با اشاره به جایگاه علما در اسلام، گفت: علمای ربانی با هدایت های خود نقش مهمی در ترویج معارف دینی و فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.
سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل سالگرد آیت الله روحانی سخنرانی امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به جایگاه علما در اسلام، گفت: علمای ربانی با هدایت های خود نقشی بسزا در ترویج معارف دینی و فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، افزود: هجده سال از ارتحال عالم ربانی و نماینده فقید امام و رهبری در استان مازندران می گذرد اما حضور کم نظیر مردم در این مراسم نشان دهنده جایگاه علمای خدمتگزار در بین آحاد جامعه است.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دوازدهم فروردین روز مهم تعیین سرنوشت و تثبیت نظام اسلامی با رای قاطع مردم است و مردم رهبری امام راحل و نظام اسلامی مورد نظر ایشان را با حضور پرشور در همه پرسی پذیرفتند.

وی به نقش مهم علما در ایجاد رغبت و ایجاد انگیزه میان مردم با امام راحل و انقلاب پرداخت و تصریح کرد: مردم با دیدن سبک زندگی مملو از طهارت، ساده زیستی، تقوا و صفای نفس علمای برجسته ای مانند آیت الله روحانی میل به انقلاب و قیام بزرگ امام راحل پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که انقلاب و قیام امام راحل با مشعل داری آیت الله روحانی در خطه شمال و استان مازندران روشن شد، گفت: آیت الله روحانی به عنوان شاگرد برجسته امام راحل در خفقان طاغوت نخستین قدم انقلاب را در این خطه برداشت و شعله های انقلاب را بر افروخت.

وی افزود: زندگی مادی و سبک زندگی آیت الله روحانی قبل و بعد از انقلاب تغییری نکرد و ایشان تا آخرین لحظه در همان منزل روستایی زندگی ساده و زاهدانه پر از صمیمیت را در میان مردم داشت.

امام جمعه بابل تقوا را از ویژگی های برجسته آیت الله روحانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مردم با دیدن زندگی آیت الله روحانی و هدایت های آن عالم ربانی در مسیر انقلاب ثبات قدم پیدا کردند.

وی ادامه داد: یاد و نام آیت الله روحانی در میان مردم محو نخواهد شد و مردم خدمات بزرگ آن مرحوم را به جامعه فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نعمت انقلاب را نعمت بزرگ بیان و تاکید کرد: باید همه قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشیم و برای حفظ ارزشهای آن کوشش کنیم زیرا این نعمت بزرگ الهی در جهت تحقق آرزوی بزرگ اولیا و ائمه اطهار(ع) با مجاهدت امام راحل، شهدا و علمای بزرگی مانند آیت الله روحانی به دست آمد./202/1313/ب1

ارسال نظرات