۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۸۷۶۲۹
حوزه علمیه خواهران برگزار می کند؛

برگزاری سیر مطالعاتی «فصل بهار» ویژه طلاب خواهر

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور از برگزاری مسابقات کتابخوانی (طرح سیر مطالعاتی ) در بهار 1396 خبر داد.
سیر مطالعاتی بهار

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسکندری، معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور اظهار داشت: معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور از برگزاری مسابقات  کتابخوانی (طرح سیر مطالعاتی ) در بهار 1396 خبر داد.

با توجه به استقبال چشم گیر طلاب ، دانش آموختگان و اساتید و مبلغان از برنامه سیر مطالعاتی در سال 95 و شرکت حدود 32 هزار نفر از خواهران حوزه های علمیه ، این معاونت برای سال 96 نیز برنامه سیر مطالعاتی را پیش بینی نموده تا در راستای  بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان طلاب خواهر که علاوه بر رسالت و رشد علمی و تعالی معنوی خود، وظیفه تربیت خانواده و جامعه بانوان را برعهده دارند، دوره اول مسابقات  کتابخوانی (طرح سیر مطالعاتی ) در بهار 1396 اجرا گردد.

وی افزود: این مسابقه با هدف  گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی و در راستای ارتقاء سطح دانش طلاب و مبلغان در حوزه رسالت­ های تبلیغی و گسترش فرهنگ ناب محمدی(ص)، در موضوعات گوناگون تدوین شده تا داوطلبان محترم بتوانند بر اساس انگیزه و سلیقه مطالعاتی خود، در آزمون مورد نظر شرکت نمایند.

وی در ادامه بیان داشت : این دوره از مسابقات برای عموم دانش پژوهان حوزه علمیه خواهران؛ اعم از طلاب حضوری و غیر حضوری در سطوح مختلف(سطح دو، سه ،چهار)و همچنین اساتید ، مدیران، معاونان، مشاوران، دانش آموختگان و مبلغان در دو مرحله طراحی شده است و کلیه این افراد می توانند در این مسابقه شرکت نمایند .

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 30  عنوان کتاب در 9 محور موضوعی در نظر گرفته شده است و امکان  شرکت در عناوین کتاب هایی که در مسابقات گذشته نیز اعلام شده ، برای افرادی که در مسابقات قبلی واین کتاب ها شرکت نکرده و یا حد نصاب لازم را کسب ننموده اند، نیزفراهم گردیده است .

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: داوطلبان درانتخاب تعداد کتاب های سیر مطالعاتی سطح علمی خود هیچ گونه محدودیتی نداشته و می توانند یک عنوان یا تمامی کتاب ها را برای مسابقه انتخاب کنند.

وی افزود: جهت سهولت دسترسی به منابع این آزمون، فایل الکترونیکی کتاب­ها بر روی پایگاه اطلاع رسانیفرهنگی به آدرس  farhangi.whc.irwww.بارگذاری می گردد؛

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: شرکت در مسابقات و کسب حد نصاب لازم ، موجب ارتقاء پرونده تربیتی تبلیغی خواهران گردیده و به برندگان طرح سیر مطالعاتی در مرحله مدرسه­ ای، استانی و کشوری جوایزی اعطاء می گردد .

همچنین در صورت برابری امتیاز نفرات برتر، قرعه کشی انجام خواهد شد واز برگزیدگان نهایی و کتابخوانان برتر نیز در جشنواره « کتاب یار » تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: این مسابقه در دو مرحله اجرا می گردد و امید است که مدیران محترم، اقدامات مقتضی جهت حضور حداکثری خواهران را در این نوع مسابقات معمول نمایند. /924/د102/ج

ارسال نظرات