۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۳۲۷
در ارومیه؛

یادواره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال‌غرب کشور برگزار شد

یادواره شهدای بدر و خیبر و شهیدان شمال‌غرب کشور با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارومیه برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یادواره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال‌غرب کشور در آذربایجان غربی صبح امروز با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرتیپ محمد پاک‌پور فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم، بسیجیان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

سردار اوصانلو در این مراسم ضمن ارادت به مقام ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی و ۳۲ هزار شهید مهاجر شمال‌غرب کشور اظهار داشت: شهیدان افرادی بصیر و آگاه بوده که وسوسه‌های شیطانی آنها را تکان نمی‌داد و محافظه‌کاری در کارهای‌شان جایی نداشت و ولایت مداری را بر خود واجب دانسته و برای فرمان ولایت جان داده و از هر پیروزی پلی برای پیروزی‌های بعدی می‌ساختند.

وی با اشاره به آمادگی رزمندگان شمال‌غرب کشور ادامه داد: امروز قرارگاه حمزه ‌سیدالشهدا(ع) آمادگی دارد تا ضمن خنثی‌سازی توطئه دشمنان انقلاب بلایی سر تکفیری‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها بیاورد که آرزوی عراق تا شام و نیل تا فرات را به گور ببرند.

هم‌چنین در اینمراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه شهدا براساس آیات قرآن و روایات از جایگاه والایی  برخوردارند گفت: حضرت علی(ع) در خطبه ۱۸۳ نهج‌البلاغه که مردم را برای جنگ با معاویه تشویق می‌کردند از دلتنگی و حسرت برای دیدار شهیدانی چون عمار، ذوالشهادتین و .. گفته و بیان می‌کنند شهیدان ضرر نکردند که امروز زنده نیستند و غصه نمی خورند بلکه به ملاقات خدا رفته و خداوند نیز اجر و پاداش ایشان را داده و در امنیت و آسایش قرار داده‌ است.

وی افزود: شهدا استقامت کرده و خون خویش را در راه خدا اهدا کردند و اگر ما امروز راه آنها را ادامه دهیم خداوند لطف و عنایت خویش را هم‌چنان برای ما نازل خواهد کرد.

مداحی استاد حاج احمد واعظی از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهدا نیز از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود./203/936/ب1

ارسال نظرات