۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۸۶۲۴۳
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مردم در انتخاب اصلح به شاخص های امام و رهبری توجه کنند

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مردم باید برای انتخاب فرد اصلح به شاخص های ارائه شده از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توجه کنند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی فریدوکنار به شاخص های یک کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: بر اساس فرموده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان خط مشی و نقشه راه نظام، بهترین فرد یا افراد آن کسى است که درد مردم را بداند و بفهمد.

وی با بیان این که اگر کاندیدای شرکت کننده در انتخابات قبل و پس از انتخابات با مردم یگانه و صمیمی باشد و خود را تغییر ندهد، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از بزرگترین آفت‌هایی که در کشور وجود دارد اشرافیگری و تجمل‌پرستی است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که اشرافیگری مردم را به این سمت می‌کشاند و عده‌ای را ثروتمندتر و عده دیگری را فقیرتر می‌کند، افزود: کاندیدایی که با چنین طرز تفکری به میدان بیاید به درد جامعه نمی‌خورد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به شاخص‌ها توجه کنند، تأکید کرد: انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای اگر بر اساس صلاحیت نباشد، دپارتمان شهری درخوری را ایجاد نمی‌کند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه با اشاره به این که پایبندی به اسلام و آموزه‌های دینی یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی یک کاندیدای اصلح است، گفت: برخی‌ها بنا به هر دلیلی در برابر ظلم سکوت می‌کنند و حق را نادیده می‌گیرند که این به ضرر عامه مردم است و چنین شخصی نباید در جریان امور قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم باید با چشمان باز در صحنه انتخابات حاضر شوند، اظهار داشت: انتخاب شایسته و مناسب می‌تواند در آینده آن روستا، شهر، استان و کشور چه در عرصه‌های داخلی و چه مناسبت‌های بین‌المللی تاثیر بگذارند

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که همه افراد رأی دهنده باید در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنند، تأکید کرد: توجه به دین‌داری و مردم‌داری یک کاندیدای انتخابات بسیار مهم است.

وی با بیان این که نباید کسانی بر سرکار بیایند که در برابر دشمن و خواسته نا به‌ حق برخی از افراد ساکت بمانند، به درد این مردم نمی‌خورند، گفت: وفاداری به مردم و تلاش برای رضایت آنان یکی دیگر از اصولی است که کاندیداها باید آن را رعایت کنند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که مردم باید به کاندیداهایی رای دهند که طرح و برنامه‌های اجراشدنی داشته باشند، اظهار داشت: بسیاری از کاندیداها به فکر فریب مردم برای بهدست آوردن رای آنها هستند که این حرکت نیاز به هوشیاری همه مردم دارد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم باید به شاخص های کاندیدای اصلح از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توجه کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی هر ساله در آستانه انتخابات برخی شاخص های مهم یک کاندیدای اصلح را تبیین می کنند که مردم باید به این شاخصه های مهم توجه کنند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که مردم باید در انتخاب فرد اصلح، احساسات و مسائل دیگر را کنار بگذارند و به معیارها و شاخص ها توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتخاب افراد غیر اصلح می تواند خسارت های سنگینی را به کشور و منطقه وارد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران ثابت کردند که در انتخاب فرد اصلح تنها به معیارهای بیان شده از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری توجه می کنند، تصریح کرد: به حتم در آستانه انتخابات برخی معیارهای انحرافی از سوی گروه ها و اشخاص در کشور مطرح خواهد شد که مردم نباید به این معیارها توجه کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین با مضموم دانستن هر گونه بداخلاقی انتخاباتی در این روزها، خاطرنشان کرد: کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا باید از هرگونه بداخلاقی، تهمت و افترا به رقبای خود به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که این گونه بداخلاقی ها زیبنده جامعه اسلامی نیست، بیان داشت: مسؤولان نظارتی انتخابات باید با رصد کامل این بداخلاقی ها با آن به صورت جدی  برخورد کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران‌ در بخش دیگری از سخنان خود از انتخابات به عنوان نماد دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در 38 سال اخیر به طور میانگین هر ساله کشورمان یک انتخابات برگزار کرده و در همه این انتخابات ها موفق بوده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی هراسان است، بیان داشت: آنها از هر ظرفیتی برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات استفاده می کنند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که مردم باید با انتخاب صحیح در انتخابات سال آینده راه نفوذ دشمن به کشور را ببندند، خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر تجلی وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از انقلاب و آرمان های نظام است./1317/202/ب2

ارسال نظرات