۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۵۴۴۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نسبت به خطرات شبکه های ماهواره ای آگاهی بخشی صورت گیرد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده در جوامع اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز ماهواره به ابزاری خانمان سوز برای از بین بردن کانون گرم خانواده تبدیل شده، گفت: باید نسبت به زیان ها و خطرات این ابزار تبلیغات غرب به جامعه روشنگری و آگاهی بخشی صورت گیرد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، يكشنبه شب در جمع مديران ادارات، مسؤولان و فرماندهان پايگاه مقاومت بسيج شهرستان نكا در پژوهش سراي اين شهرستان افزود: حضور گسترده نسل، موافق با اصل و هدف خلقت است كه نبايد به محدوديت نسل توجه شود.

وي گفت: مسأله خانواده و فرزندآوري از موضوعات مهم، حساس، ضروري و امنيتي براي كشور ما است چرا كه خداوند در قرآن هم به اين مسأله كه زمين براي انسان آفريده شده است و فلسفه زمين، حضور انسان است اشاره داشته است.

امام جمعه نكا، ازديداد نسل را مسأله مهم و ضروري زمان فعلي دانست و افزود: جامعه امروز ما نيازمند جمعيت جوان است كه اگر اين موازنه به هم بخورد و تعداد جوانان، خردسالان و پيران به هم بخورد مشكل آفرين خواهد شد.

حجت الاسلام محمدي لاييني ادامه داد: روند کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه نگران کننده است اما در كنار آن عدم توجه به فرزندآوري و خانواده هاي تك فرزندي و دو فرزندي هم مشكلي است كه گريبان گير جامعه ما شده است و بايد جوانان را به مست ازدياد نسل سوق دهيم.

وي افزود: خانواده ها ضمن اینکه باید مسأله مهم ازدواج جوانان را با جديت بيشتري دنبال كنند و اين سنت حسنه را بدون زرق و برق و تجملات انجام دهند بايد براي فرزندآوري در زمان موعد هم برنامه ريزي مناسب براي جوانان داشته باشند.

امام جمعه نكا گفت: بايد بدانيم فرزندآوري هم زمان و سن خود را دارد و وقتي سن ازدواج از زماني بالاتر برود، فرصت فرزندآوري را هم از دست خواهيم داد و به همین دلیل مسؤولان و خانواده ها بايد بسیار جدی به امر ازدواج جوانان بپردازند و همچنين این سنت حسنه را آسان برگزار کنند تا جوانان بتوانند به راحتی تشکیل خانواده داده و جمعيت را افزايش دهند. 

حجت الاسلام محمدي لاييني ادامه داد: بايد بدانيم براي افزايش فرزندآوري و ازديداد نسل نبايد تنها به كار رسانه اي بسنده شود بلكه بايد چهره به چهره و سينه به سينه تبليغ افزايش جمعيت را در بين مومنان و متدينان افزايش دهيم تا شاهد جمعيت بالاي مون و ديندار در جامعه باشيم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: بايد مشوق هاي عملياتي در كنار كار تئوري به جامعه ارائه شود تا جوانان و نسل امروز با خطرات كاهش نسل آشنا شده و برای ازدواج و باروري بهنگام تلاش كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده در جوامع اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز ماهواره به ابزاری خانمان سوز برای از بین بردن کانون گرم خانواده تبدیل شده، افزود: باید نسبت به زیان و خطرات این ابزار تبلیغات غرب به جامعه روشنگری و آگاهی بخشی صورت گیرد.

امام جمعه نکا با بیان این که آثار مخرب و خانمان سوز ماهواره هر روز در جامعه بیشتر نمایان می شود، افزود: متأسفانه خانواده ها بدون توجه به آثار مخرب فرهنگی شبکه های ماهواره ای و برنامه های آنها خود به مشکلات فرهنگی جامعه دامن می زنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبکه های ماهواره ای به دنبال عادی جلوه دادن فرهنگ مخرب و منحرف خود در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: بسیاری از فیلم هایی که از این شبکه ها به صورت شبانه روزی پخش می شود بنیان خانواده ها را از درون سست و متزلزل می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های جدی نسل جوان و به ویژه خانواده ها را تهدید می کند، گفت: نابودی و فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق در جامعه هدف دشمن است که با ساخت فیلم های غیراخلاقی و نشان دادن مسائل منفی در پی دستیابی به این هدف هستند.

فرمانده سپاه شهرستان نكا نیز در این مراسم گفت: اكنون ما وظيفه بسيار خطير و بزرگي بر عهده داريم و بايد با توجه به دغدغه هاي رهبري در راستاي افزايش نسل و فرزندآوري با دقت ويژه وارد شويم.

سيد ابراهيم شريفي با اعلام اين‌كه همانگونه كه همه ما براي تحق شعار «فرزند كمتر، زندگي بهتر» در گذشته تلاش كرديم اكنون هم بايد با تلاش بيشتري با هم بسيج شده و براي تحقق شعار«فرزندآوري» بيشتر و با قوت بيشتري از قبل بسيج شويم.

وي گفت: جامعه ما جامعه پيري است كه نيازمند جوانان است تا ما را از مشكلات و معضلات آينده نجات دهد و به همين دليل همه ما بايد براي افزايش نسل و جمعيت در جامعه تلاش كرده و فرهنگ سازي مناسب را انجام دهيم./202/1317/ب1

ارسال نظرات