۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۸۵۲۱۹
امام جمعه هویزه:

اشرافی گری مدیران مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه هویزه با بیان این که اگر در زندگی مدیران و مسؤولان دولتی قناعت وجود نداشته باشد به مردم هم سرایت خواهد کرد، گفت: با اشرافی گری مسؤولان مردم به سمت تجمل گرایی و عدم قناعت گرایش پیدا می کنند و چالش ها را در برابر اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه

حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عدم اشرافی گری و تجمل گرایی مردم به ویژه مسؤولان و مدیران دولتی از اصول اولیه دین اسلام و انقلاب است، ابراز داشت: افرادی که صرفا به دنبال مادی گرایی هستند با اهداف نظام اسلامی و آرمان های انقلاب فاصله بسیاری دارند.

وی با بیان این که عدم قناعت مدیران دولتی سبب مطرح شدن طرح هایی همچون تصویب حقوق 24 میلیونی می شود که مجلس نیز مصوبه خود را پس گرفت، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب در زمینه قناعت و آثار آن در زندگی، بیانات و تأکیدات بسیاری داشتند و در آیات و روایات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با بیان این که قناعت به معنای بسنده کردن به مقداری و رضایت به آنچه که نصیب انسان می شود، اگر در زندگی مدیران و مسؤولان دولتی مشاهده نشود به مردم هم سرایت خواهد کرد، افزود: با اشرافی گری مسؤولان مردم به سمت تجمل گرایی و عدم قناعت گرایش پیدا می کنند و چالش ها را در برابر اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام نیسی با اشاره به این که مصوبه حقوق های 24 میلیونی با آرمان های نظام و جمهوری اسلامی ایران مخالف بود و سبب مادی گرایی در مسؤولان خواهد شد، بیان داشت: امام راحل می فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر است یا اینکه شهید بهشتی افتخار می کرد که برای ملت خدمتگزار باشد.

امام جمعه هویزه با بیان این که امام علی(ع) می فرمانید عزتمندی و سربلندی نتیجه قناعت است، ادامه داد: عدم قناعت مسؤولان و مدیران سبب می شود که عزت یک مسؤول در رأس امور از بین برود؛ آثار سوء اجتماعی با ایجاد اختلاف طبقاتی به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) نان سیر نمی خوردند که نکند کسی در مرزهای اسلامی گرسنه باشد، اما در این دوران برخی ها به دنبال حقوق چند برابر کارگران و کارمندان هستند، بیان داشت: در صورتی که این مصوبه اجرایی می شد بعضی از افراد در کشور به قطب های ثروت تبدیل می شدند./303/9453/ب1

ارسال نظرات