استفاده از ظرفیت رسانه شرط تأثیرگذاری تبلیغ در جامعه
محمدرضا پور جعفر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف شکل گیری گروه تبلیغی«مداد» عنوان کرد: این گروه تبلیغی با هدف تولیدات رسانه ای در حوزه معارف دینی فعالیت خود را با 4 نفر از طلاب آغاز کرده است و تاکنون توانسته است آثار خوبی را تولید کند.
وی افزود: یکی از عواملی که باعث شد تا وارد عرصه تولیدات رسانه ای شویم، اثرگذاری تبلیغی آن بود چرا که تبلیغ غیر مستقیم و با زبان هنر و رسانه، اثرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به تبلیغ مستقیم دارد و باید به این نکته توجه کرد که سرانه مطالعه و میزان مراجعه به کتاب در کشور ما به شدت پایین آمده و همین موضوع سبب شده تا دامنه اثر تبلیغ مکتوب کاهش یابد.
مسؤول گروه تبلیغی مداد با اشاره به آثار تولید شده از سوی این گروه تبلیغی خاطرنشان کرد: تا کنون آثار خوبی از سوی این گروه ساخته شده است که بادکنک قرمز با موضوع احسان و نیکوکاری، اختلاف با موضوع اختلاف و مصداق آیه قرآن که می فرماید اختلاف نکنید تا دشمن سوء استفاده نکند، پویانمایی کوتاه با عنوان پیامبر، نسیم رحمت از جمله این آثار بوده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال ساخت مستندی درباره تکدی گری و متکدیان هستیم و سعی کرده ایم تا این موضوع را از لحاظ شرعی، اجتماعی و قانونی بررسی کرده و متکدیان را با نیازمندان واقعی جامعه مقایسه کنیم.
پور جعفر در ادامه خاطرنشان کرد: 2 اثر دیگر درباره نماز و تشویق به خواندن نماز توسط این گروه ساخته شده است و یک استاپ موشن را نیز در حال ساخت داریم که مرحله فیلم نامه نویسی آن در حال انجام است و موضوع آن پیرامون مسائل اخلاقی و با هدف شخصیت سازی خواهد بود که قصد ادامه آن را به صورت طولانی مدت داریم.
وی تبلیغ رسانه ای را بهترین روش تبلیغ دانست و تأکید کرد: اگر می خواهیم بر روی نسل جوان از طریق تبلیغ تأثیرگذار باشیم، باید بدانیم که آنها به ندرت با کتاب انس داشته و در مسجد و پای منبر حضور دارند چراکه بیشتر وقت خود را با رسانه ها می گذرانند.
مسؤول گروه تبلیغی مداد افزود: شبکه های مجازی، فیلم سینمایی، تلویزیون، انیمیشن و دیگر آثار رسانه ای بیشترین توجه جوانان را به خود جلب کرده است و اگر ما نیز به دنبال تبلیغ دینی مؤثر هستیم باید از همین ابزار و امکانات استفاده کنیم ولی متأسفانه ما از این ظرفیت غفلت کرده ایم و فعالیت در این عرصه بسیار ناچیز بوده و جای قشر مذهبی در این فضاها بسیار خالی است.
وی با اشاره به حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از فعالیت های این گروه تبلیغی ابراز کرد: حمایت از گروه های تبلیغی و جمع کردن طلبه هایی که در تبلیغ رسانه ای فعال هستند کار بسیار خوب و شایسته ای است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده و اگر حمایت های مالی بیشتر شود، قطعاً تولیدات رسانه ای بیشتر و با کیفیت بالاتری تولید خواهد شد./872/ت302/ی