۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۸۴۷۹۷
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

انقلاب اسلامی دستاورد جریان ولایتمدار است

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با اشاره به علنی شدن نفاق‌ افراد پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، گفت: اگر پیوند با ولایت نداشته باشیم از دین فاصله گرفته و به دنبال جایگزین برای آن خواهیم بود.
سید محمد قائم مقامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی، پنجشنبه شب در هیأت عاشورائیان اصفهان، با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ایشان می‌فرمایند زمانی که خداوند خاتم الانبیا را برای خود برگزید و روح او را قبض نمود، پیامبر اکرم(ص) خودشان رحلت کردن را برگزیده بودند.

وی در ادامه افزود: اگر مقام انسان در رابطه با خداوند بالا برود به شدت مورد تکریم و احترام خداوند واقع خواهد شد. حضرت زهرا (س) می‌فرمایند زمانی که پدرم از میان شما رفت پدیده شوم نفاق در میان امت پیدا شد، با آنکه پیامبر اکرم (ص) را دیده بودند و عظیم‌ترین آیت وجود را درک کرده بودند بازهم پس از ایشان دچار نفاق شدند و این رذیلت و تردید در دین در ذات افراد وجود داشت.

نفاق سبب می‌شود افراد خیال کنند دین کهنه شده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بنابر روایت حضرت زهرا(س) زمانی که نفاق در میان جامعه رسوخ کرد لباس دین برای منافقین و کسانی که به این رذیله آلوده شدند کهنه شد، در حالی که دین هرگز کهنه و تکراری نمی‌شود، انسان اگر اتصال به محور دین داشته باشد دین برای او هر لحظه تازگی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه ظاهر برخی اعمال دین تکراری است اما درون و باطن آنها نامکرر است، تصریح کرد: باطن اعمال به حدی تازگی دارد که در روایات ذکر شده است با هر نمازی که اشخاص می‌خوانند حالاتی بر آنها عارض می‌شود که مانند ندارد، خداوند هم قدیم است هم همیشه تازه است و آخرین سخن خواهد بود، ولی شرط درک این موضوع اتصال به ولایت است، کار ولایت این است که کشف بکند آنچه درون نبوت است.

وی ادامه داد: ولایت کاشف باطن دین است و اگر می‌خواهیم به این کشف برسیم باید اهل عمل باشیم. حضرت زهرا(س) می‌فرمایند افرادی که با ولایت اتصال نداشتند دین برایشان کهنه شد، اکنون نیز به همین صورت است، اگر پیوند با ولایت نداشته باشیم از دین فاصله گرفته و به دنبال جایگزین برای آن خواهیم بود، کسانی که دین را کهنه بدانند به دنبال دیگران و تفکرات عمدتا غیر الهی آنها خواهند رفت، آفتی که پس از پیامبر اکرم (ص) مسلمانان به آن دچار شدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه، با اشاره به اهمیت فعالیت انسان در راستای دین و رابطه پیدا کردن با عمق معارف دینی، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید من خالق دین هستم و شما توان دین ساختن ندارید، دین ۳ جنبه دارد که ایجاد و تأسیس دین و حفظ اصل دین برعهده خداوند است، جنبه سوم دین ظهور آن است که برعهده انسان است و ما وظیفه داریم در وسط میدان حاضر شده و پای کار باشیم تا دین ظاهر شود، علت غیبت امام زمان(عج) این است که ما پای کار نبوده‌ایم.

جریان منفصل از ولایت 12 قرن پس از پیامبر اسلام(ص) از غرب شکست خورد

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه اگر حقیقتا خواهان دین نباشیم خداوند از ما دین را پنهان می‌کند، عنوان کرد: حقیقت غیبت امام زمان (عج) دقیقا از فردای رحلت پیامبر اکرم(ص) آغاز می‌شود، جریان غاصب خلافت عملا شاهنشاهی بوده است و اتصالی با ولایت ندارد، همین جریان ۱۲ قرن پس از پیامبر اسلام(ص) با کفر جهانی به مقابله می‌پردازد و شکست می‌خورد چون ابزار این تقابل را نداشته و از امداد غیب و نصرت الهی برخوردار نبوده است، غرب در اسباب و علل ظاهری بر جریان جدای از ولایت برتر بود و پس از این شکست آنها از غرب کار تا جایی پیشرفته است که غرب خود را متولی کعبه می‌داند.

وی ادامه داد: جریان متصل به ولایت انقلاب اسلامی را رقم زد، اگر کسی اهل فهم باشد خواهد فهمید که انقلاب اسلامی کربلا و عتبات عالیات را آزاد کرد و این دستاورد بسیار بزرگی است، در فرآیند ارتجاء شاهد هستیم کسانی که با ظهور پیامبر اکرم (ص) سکوت کرده بودند و منزوی شده بودند دوباره به میدان آمدند و دوباره مطرح شده و جلوه‌گری کردند و اراذل بر جامعه تسلط پیدا کردند، بنابر تعبیر روایت شیطان در عرصه‌ها وارد شد و سرش از لانه بیرون آمد و وضعیت را برای دعوت کردن مردم به خودش مناسب دید و مردم هم دعوت او را اجابت کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه، با تأکید بر لزوم فعالیت رسانه‌ها در راستای بیان حقایق مربوط به فاصله گرفتن با دین و ولایت پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: به برکت ولایت و ولایتمداری مردم ایران شاهد بودیم که انقلاب اسلامی به ثمر نشست و انقلاب منشأ و سرآغاز توبه در جهان شد، دیدگاه انحرافی پیرامون مهدویت معتقد است ظهور خود به خود رخ خواهد داد در حالی که باید ما در جریان ظهور شرکت کنیم و بستر ساز ظهور باشیم، امام خمینی بزرگ منتظر ظهور امام زمان (عج) در عصر ما بودند و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب قرار دارند، اینها زمینه‌ساز و بستر ساز ظهور بودند و در پشت سر آنها انقلابیون قرار دارند./201/1304/ب1

ارسال نظرات