۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۸۴۵۴۹
واعظی:

دولت به هیچ وجه بنای افزایش تعرفه‌ها را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که دولت به هیچ وجه بنا ندارد تعرفه های ارتباطی را افزایش دهد.
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح شد که دولت قصد گران کردن تعرفه های ارتباطی را دارد و نمایندگان مانع این افزایش شده اند در حالی که دولت به هیچ وجه درلایحه بودجه تعرفه ها را گران نکرده بود.
وی ادامه داد: این پیشنهادی بود که برخی نمایندگان در داخل مجلس ارائه دادند و دولت مخالفت کرد و تعدادی از نمایندگان نیز در این راستا با دولت همراهی کردند که از آنان سپاسگزاریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص کنترل کانال های تلگرامی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات اظهار داشت: کانال های تلگرامی در دو بخش است، یک بخش کانال ها و سایت هایی که جرائمی مرتکب می شوند و این فرقی نمی کند چه در زمان انتخابات باشد یا در زمان های دیگری، پلیس فتا، دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه با آن برخورد خواهند کرد.
واعظی افزود: کانال دیگر مربوط به سایت های غیراخلاقی است که کارگروه تعیین مصادیق با حضور نمایندگان دستگاه ها آن ها را بررسی می کنند.
وی اضافه کرد: فکر می کنم مطلبی در زمینه انتخابات و فضای مجازی نداریم و به دنبال این هستیم فضای مجازی سالم باشد و سیاست دولت دسترسی آزاد به اطلاعات است تا مردم از این فرصت برای اطلاع رسانی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص ارائه مجوز به شرکت های اسنپ و تپسی گفت: واقعیت این است که باید توجه داشته باشیم این موضوع در کل دنیا در بستر فضای مجازی الکترونیک مشاغل دانش محور را بوجود آورده است و در کشور ما نیز این فضا ایجاد شده است.
واعظی تصریح کرد: البته این فضا تنها در زمینه خدمات حمل و نقل نبوده بلکه در رابطه با مسکن و بخش های دیگر نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در این زمینه با تعدادی از وزرا جلساتی برگزاری کردیم و از مدیران عامل این بخش ها نیز دعوت کردیم تا نظرات خود را ارائه دهند.
برخی مصوبات و قوانین در ارتباط با مشاغل مستر است که باید اصلاح کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم این است که باید توجه کنیم اگر مشاغل دانش محور در کشور بوجود می آید نباید به مشاغل سنتی خدشه وارد شود و بیکاری بوجود آید، وظیفه دولت گسترش بخش دانش محوری و جلوگیری از تعدیل بخش سنتی است./1323/د102/ص

ارسال نظرات