۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۴۳۰۳
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

خط سرخ حسینی تا قیام قیامت تداوم خواهد داشت

حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای نظام است گفت: شهدا نه تنها در گفتار بلکه در عمل ولایت‌مداری خود را به اثبات رساندند.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، عصر امروز در مراسم تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهدا درس عزت و آزادگی را به بشر آموختند و بایستی سیره آن بزرگمردان تاریخ الگوی زندگی همگان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که شهدا نه تنها در گفتار بلکه در عمل ولایت‌مداری خود را به اثبات رساندند، خاطرنشان کرد: اگر وصیت نامه شهدای دفاع مقدس را به دقت مطالعه کنیم، دفاع بی قید و شرط از ولایت فقیه و حفظ حجاب و عفاف از مهم ترین نکات آن است که بر آن تاکید شده و امروز امنیت و پیشرفت جامعه به برکت خون سرخ آن شهدا حاصل شده است.

حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که خط سرخ حسینی تا قیام قیامت تداوم خواهد داشت، افزود: شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در عراق و سوریه همه دانش‌آموخته مکتب حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستند و امروز شاهدیم که نسل جوان جامعه که فرزندان شهدای دفاع مقدس هستند، در جبهه‌های نبرد علیه داعش مایه افتخار پدران خود هستند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای نظام است، افزود: دشمنان با درک اهمیت روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آموزه های دینی اسلام به دنبال فراموشی و یا انحراف در مفاهیم این کلیدواژه های مهم و ارزشی هستند.

وی با بیان این‌که امروز مجاهدت شهدای مدافع حرم موجب شده تا نظام اسلامی ایران نقشی مهم، سازنده و اثرگذار در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند، افزود: هیچ مسأله ای بدون حضور ایران و اثرگذاری انقلاب اسلامی به راه حل نهایی و عادلانه منجر نمی شود و همه اینها به برکت ایثار شهدا و ولایت فقیه ممکن شده است.

حجت الاسلام انوری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلین فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام؛ نخستین شهید راه دفاع از حریم ولایت بوده است، چنانکه مفاهیم موجود در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بسیاری از حقایق مهم تاریخی را برای آگاهی بشریت بیان می کند.

بنابر این گزارش، دانشگاهیان دانشگاه تبریز در این مراسم با سردادن شعارهایی از جمله «شهیدان زنده اند، الله اکبر»، «لا اله الا اللّه »، «این گل پرپر از کجا آمده»، «حسین حسین شعار ماست - شهادت افتخار ماست» بار دیگر با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق بستند و پس از تشییع پیکر این یه شهید گمنام و برگزاری مراسم عزاداری، برای خاکسپاری به مناطق دیگر استان انتقال یافت./202/935/ب1

ارسال نظرات