۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۲۶۷
مهر سال آینده؛

کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم در مازندران برگزار می شود

استاندار مازندران از برگزاری کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم، مهر سال آینده در به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: در این کنگره معاون رییس جمهور سخنرانی خواهد کرد.
شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح، استاندار مازندران امروز در مجمع بسیج اساتید استان در ساری از برگزاری کنگره بین المللی مدافعان حرم مهر سال آینده در به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: در این کنگره معاون رییس جمهور سخنرانی خواهد کرد.

استاندار مازندران با بیان این که اقدامات جهاد گونه مدافعان حرم باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، تصریح کرد: برگزاری یک کنگره بین المللی فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین مناسب از خودگذشتگی و ایثارگری های مدافعان حرم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شهدای مدافع حرم عامل عزت و اقتدار اسلام و نظام دینی هستند، افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز شرایط جهان اسلام بسیار بحرانی تر از وضعیت امروز بود.

استاندار مازندران با اشاره به این که مدافعان حرم آل الله بدون هیچ ادعا و چشم داشتی به جنگ با دشمنان اسلام رفتند، تصریح کرد: آنها با نثار خون پاک خود از اسلام ناب حراست و پشتیبانی کردند.

فلاح با بیان این که امروز همه ما مدیون تلاش ها و جان فشانی های شهدای عزیز هستیم، خاطرنشان کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز ما باید در مرزهای کشور با دشمن تکفیری صهیونیستی مبارزه می کردیم.

نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت تجلیل و بزرگداشت از شهدای مدافع حرم در جامعه تأکید کرد و با بیان این که نباید این مدافعان حریم آل الله همچنان که در غربت به شهادت رسیدند امروز نیز در غربت باقی بمانند، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برایز بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان این که به حتم انقلاب اسلامی و ماندگاری آن مرهون خون های پاک شهدا است، خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز در جبهه ای دیگر از اسلام، انقلاب و نظام دینی حراست و پشتیبانی می کنند.

استاندار مازندران از شهدای مدافع حرم به عنوان تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) یاد کرد و با بیان این که دفاع از حرم اهل بیت(ع) افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود، تصریح کرد: مدافعان حرم با دفاع و حراست از حریم اهل بیت(ع) موجب خنثی شدن توطئه خطرناک دشمنان اسلام ناب شدند.

فلاح با اشاره به این که شهدای مدافع حرم افتخاری برای جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: چنین شخصیت های بزرگی الگوی برجسته ای برای جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان هستند.

استاندار مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم امام حسین(ع) را الگو و اسوه خود قرار دادند و برای دفاع از دین و اهل بیت(ع) در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند، تصریح کرد: امروز این شخصیت های بزرگ، با بصیرت و شجاع برای ملت ایران و جهان اسلام عزت آفرین شدند.

فلاح با بیان این که امروز باید آرمان های شهدای مدافع حرم بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: تقویت آرمان ها و ارزش هایی که مدافعان حرم برای حراست از آن به شهادت رسیدند یک تکلیف مهم عمومی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم در ولایت مداری و بصیرت همواره پیشگام بوده اند، ادامه داد: مدافعان حرم با تقدیم جان خود در راه بقای اسلام ناب، امنیت و آرامش را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

وی در ادامه سخنان خود از بسیج به عنوان مهم ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در 38 سال اخیر فرهنگ و رویکرد متعالی بسیج موجب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی شده است.

استاندار مازندران با بیان این که امروز تقویت فرهنگ و تفکر بسیج در جامعه یک ضرورت مهم است، گفت: بسیج همواره مهم ترین پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و این پشتیبانی امروز نیز با جدیت دنبال می شود.

فلاح در ادامخ سخنان خود با بیان این که بسیج در سه دهه اخیر از هیچ کوششی برای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرده است، تصریح کرد: بسیجیان برای مجاهدت در راه حق همواره آماده بوده اند.

استاندار مازندران با بیان این که بسیجیان همواره نمونه ای از اخلاق، تواضع و مهربانی بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز اساتید بسیجی باید در همه بخش ها به ویژه حوزه علمی، معنوی و اخلاقی الگوی دیگران باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید براین که امروز در جامعه نیازمند تقویت اندیشه جهادی هستیم، تصریح کرد: امروز مراکز علمی پیشگامان تولید علم و اندیشه هستند که می تواند بستر ساز توسعه و پیشرفت کشور باشند.

فلاح با تأکید براین که امروز کشور در حوزه تولید علم نیازمند گام های بلند تری است، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های علمی بسیار خوبی که در جامعه وجود دارد، باید هر روز شاهد پیشرفت های علمی کشورمان باشیم.

استاندار مازندران، تفکر بسیج را سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: همین بسیجیان در دوران جنگ سخت، با همه اقتدار و توانمندی خود در برابر دشمنان ایستادند و از نظام و انقلاب دفاع کردند و امروز نیز در عرصه جنگ نرم باید با همه توان در عرصه دفاع از انقلاب حاضر باشند.

وی از توسعه و پیشرفت علمی کشور به عنوان رمز اقتدار نظام اسلامی در جهان دانست و تصریح کرد: امروز کشوری در عرصه بین المللی قدرتمند است که در حوزه علم و تکنولوژی در جایگاه بالایی قرار داشته باشد./1317/202/ب1

ارسال نظرات