حضرت صدیقه طاهره پناهگاه حضرات معصومین است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عباس اوتارخانی، مدیر هیأت امنای رسیدگی به امور مساجد استان تهران امشب در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این شهادت زخمی بود که بر پیکر مدینه به وجود آمد اگر بخواهیم در ارتباط با این واقعه صحبت کنیم و حساسیت داشته باشیم باید عوامل بوجودآورنده این حادثه را مورد بررسی و دقت قرار دهیم.
وی در ادامه افزود: مجالس عزای اهل بیت(ع) گاهی اوقات مجالس بیان مناقب، ویژگیها و صفات است اگر چه گفتن و دانستن این امور مطلوب و پسندیده است اما اگر شیعه بخواهد با این نگاه که جراحتی در طول تاریخ شکل گرفته است که هیچ التیامی برای آن نیست مگر آمدن امام زمان(عج) و انتقام آن حضرت از دشمنان در این صورت قضیه شکل و گونهای دیگر به خود خواهد گرفت.
مدیر هیأت امنای رسیدگی به امور مساجد استان تهران در ادامه با بیان اینکه در هر عزایی یک فلسفهای وجود دارد، اظهار کرد: در عالم امکان برای بانوی عالم یک عزا کافی نیست بلکه باید دو عزا گرفته شود، از این جهت ایام فاطمیه دو دهه است چون شهادت مادر عالم در حقیقت مصیبت عظمی است امام صادق(ع) فرمودند هر کس حاجتی دارد به ما پناه میآورد اما ما هر زمان که حاجتی داریم به مادرمان حضرت زهرا(س) پناه می بریم.
این مقام مسؤول در ادامه حضرت صدیقه طاهره(س) را پناهگاه حضرات معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) پناهگاه اخص جهانیان است.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر فلسفه وقایع گفته نشود کربلایی دیگر بوجود خواهد آمد و حسینی دیگر به مسلخ شهادت کشیده خواهد شد، تأکید کرد: علت اینکه در فاطمیه باید به بیان علل شهادت حضرت زهرا(س) پرداخته شود چون دردانه و بهانه خلقت به مسلخ کشیده میشود و حال آنکه مردم نمیدانستند چرا آن بانو به مسلخ کشیده شد و پس از هفتاد و پنج روز پس از رحلت پدر بزرگوار خود به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام اوتارخانی در ادامه با اشاره به دانستن ریشه فاطمیه تصریح کرد: ما باید مطالعه کنیم تا بدانیم ریشه فاطمیه کجاست اگر ما ندانیم ریشه فاطمیه کجاست ممکن است فاطمیه دیگری بوجود بیاید و مردم هم همان عکس العملی را نشان بدهند که در فاطمیه حضرت زهرا(س) نشان دادند.
مدیر هیأت امنای رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان اینکه فاطمیه زاییده نفاق است، ابراز کرد: نفاق در لایههایی از جامعه نفوذ پیدا کرد که مردم گمان آن را هم نداشتند، مردم در اثر این نفاق فریب خوردند و حال آنکه از این دوروییها غافل بودند.
وی در پایان گفت: منافقان در جامعه آن روز طوری خود را نشان دادند که مردم بهتر از آنها را نمیتوانستند پیدا کنند منافقان آن روز کسانی بودند که بیشترین تظاهرها را در دینداری میکردند و با این شیوه در نظر مردم آن زمان خود را خوب و موجه جلوه میدادند./873/202/ب2