۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۴۴۹
با هدف افزایش روحانیان ویژه تفسیر قرآن؛

طرح تربیت مفسر قرآن در حوزه علمیه خراسان شمالی اجرا می‌شود

مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی گفت: در راستاي توسعه فرهنگ قرآني و به همت حوزه علمیه استان، طرح تربیت مفسر ویژه قرآن در بین طلاب، روحانیان و مبلغان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی، مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای این شورا، از برگزاری طرح تربیت مفسر قرآن در استان خبر داد و افزود: این طرح به همت حوزه علمیه و با هدف افزایش شمار روحانیان ویژه مفسر قرآن در خراسان شمالی اجرایی می‌شود.

وی با تأكيد بر لزوم افزايش مفسران قرآن در جامعه، اظهار داشت: طرح تربیت مفسر قرآن در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان به تصويب رسيده است.

این مسؤول افزود: با توجه به ضرورت آموزش و تربيت مفسران، طرح تربيت مفسر قرآن در نشست علمی مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اجرا از سوی حوزه علمیه استان به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام محمدي اضافه كرد: در این زمینه توجه به تفسير قرآن كريم، توسعه فعالیت‌های قرآني، آموزش نكات تفسيري قرآن كريم و انتقال آن به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان از اهميت بسياري برخوردار بوده و تحقق این موارد از اهداف مهم طرح تربيت مفسر قرآن كريم به شمار می‌رود.

وي ادامه داد: تربيت مفسر قرآن از نيازهاي روز جامعه است؛ چراكه فهم قرآن در جامعه سبب كاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعي شده و مردم به‌ویژه جوانان را از افكار و رفتارهاي انحرافي بازمی‌دارد.

حجت‌الاسلام محمدي خاطرنشان كرد: از ديگر اهداف اجرای طرح تربيت مفسر قرآن دسترسي آسان و راحت مردم به مباحث تفسيري و جلسات تفسير در سطح شهر، مساجد و حسینیه‌های استان است.

وي تصريح كرد: با توجه به اهمیت و اولویت تربیت مفسر قرآن کریم، در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مصوب شد تا طلاب، روحانيان و مبلغان آموزش‌های لازم را در خصوص اين طرح فرا بگيرند تا شمار روحانیان ویژه تفسیر قرآن در استان افزایش یابد.

حجت‌الاسلام محمدي با اشاره به تخصيص 200 ميليون ریال اعتبار از سوي شوراي توسعه فرهنگ قرآني استان براي اجرای اين طرح، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری دوره آموزشی طرح تربیت مفسر قرآن در استان سبب ارتقای سطح توانمندی طلاب، روحانیان و مبلغان درزمینهٔ تفسیر قرآن کریم شده و جلسات تفسیری قرآن کریم در شهرها و مناطق مختلف خراسان شمالی بیش از پیش رونق یابند.

مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی، با بيان اينكه برگزاري كمي و كيفي طرح تربیت مفسر قرآن براي طلاب، روحانيان و مبلغان به مديريت حوزه علميه استان واگذار شده است، خاطرنشان كرد: تاكنون در راستای اجرای این طرح اقداماتی ازجمله آشنایی با روش‌های تفسیر قرآن و روش‌های بیان تفسیر قرآن صورت گرفته است.

گفتنی است، تشکیل حلقه‌های قرآنی دانش‌آموزی با عاملیت آموزش و پرورش، برگزاری دوره تربیت مفسر قرآن کریم از سوی حوزه علمیه و تهیه و تولید انیمیشن و فیلم قرآنی با عاملیت نهادهای فرهنگی و هنری سه طرح مصوب شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات