۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۸۲۰۰۱
مسؤول قرارگاه خادمان ولی نعتمان انقلاب اسلامی:

گفتمان امام و رهبری مبنای کار قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی است

مسؤول قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی بجنورد گفت: رویکرد و مبنای اصلی کار این قرارگاه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر، گفتمان امام و رهبری در رابطه با محرومان و مستضعفان است.
مهدی جنتی- مسئول قرارگاه خادمان ولی نعمتان انقلاب اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مهدی جنتی، مسؤول قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی، امروز در دیدار اعضای این قرارگاه با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی رسیدگی جهادی به محرومان و حاشیه‌نشینان بجنورد را در دستور کار خود قرار داده و با حضور در بطن جامعه محرومان، برای رفع مشکلات آنها به‌صورت عملی و اجرایی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این راستا برخی نهادها با قرارگاه همکاری دارند، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بهزیستی را ازجمله نهادهایی عنوان کرد که در این زمینه با قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات نیازمندان همکاری می‌کنند.

جنتی با تأکید بر اینکه باید به مشکلات و گرفتاری‌های ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر توجه ویژه‌ای شود تا آسیب‌های موجود در این مناطق به حداقل برسد، ادامه داد: عمران، اشتغال، اقامه نماز جماعت در منطقه، ارتباط با کودکان و خانواده‌ها، ارتباط با مدارس و تزریق نیرو در مدارس و کلاس‌ها و درمجموع ویرایش سبک زندگی محرومان و ساکنان مناطق حاشیه‌ای بر اساس سبک زندگی اسلامی ازجمله برنامه‌های قرارگاه در مناطق محروم است.

جنتی تصریح کرد: رویکرد و مبنای اصلی کار این قرارگاه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر، گفتمان امام و رهبری در رابطه با محرومان و مستضعفان است.

وی ادامه داد: نگاه ما تنها کمک به محرومان و زاغه‌نشینان است که بنا به فرموده امام راحل ولی‌نعمتان ما هستند و باید به آنها خدمت کنیم.

جنتی اضافه کرد: در این رابطه یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود نوع ارتباط و تعامل نهادهای حمایتی با محرومان است؛ به‌گونه‌ای که در برخی موارد محرومان و نیازمندان اعتماد خود را به نهادهای حمایتی از دست داده‌اند در حالی که خوشبختانه اکنون به قرارگاه جهادی اعتماد خوبی دارند.

وی اظهار کرد: بسیاری از محرومان مناطق حاشیه شهر تنها با یارانه زندگی می‌کنند و متأسفانه برخی از آنها حتی مدارک هویتی کامل ندارند درنتیجه یارانه هم دریافت نمی‌کنند.

جنتی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای محرومان تکمیل‌کننده برنامه‌های قرارگاه جهادی است، اضافه کرد: در این راستا طرح جامع اقتصادی داشته و رویکرد قرارگاه اشتغال خانوارمحور مبتنی بر اقتصاد اسلامی و دارای تضمین بازار رویکرد است؛ اما ضروری است نهادهای دیگر هم وارد عرصه شوند.

حسن براتی، دبیر مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی و دبیر اجرایی بخش برادران قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی بجنورد، هم در این دیدار با انتقاد از نگاه سیاسی و سیاست زدگی درزمینهٔ کمک به نیازمندان و محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: برخی از مسؤولان با نگاه سیاسی خود سبب شده‌اند، مجموعه متبوع آنها از رسالت اصلی خود دور شود./9314/203/ب2

ارسال نظرات