۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۸۴۸
امام جمعه بجنورد:

رشد جامعه درگرو حمايت از جوانان مبتكر و مستعد است

امام جمعه بجنورد گفت: حمايت از استعدادها و توانایی‌های جوانان مستعد و خلاق سبب حركت بهتر و سریع‌تر جامعه به‌سوی بالندگي، پيشرفت و توسعه می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار ريیس شورای اسلامی و اعضای مجمع مشاوران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد، اظهار داشت: رشد و ترقي جامعه بدون توجه به جوانان و حمایت از استعدادهاي خلاق و مبتكر آنها ميسر نمی‌شود.

وي افزود: ضروري است براي رشد و بالندگي ریشه‌ای جامعه از استعدادها و توانایی‌های جوانانی که خالصانه و بدون هيچ چشمداشتي فعالیت می‌کنند حمايت كرده و به آنها بهاي بيشتري دهیم تا استعدادهاي مبتكر و نخبه از حمايت جامعه و مسؤولان دلسرد و نااميد نشده و مجبور به ترك وطن نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: در شرايطي كه نظام سرمایه‌داری غرب از هر روشي استفاده می‌کند تا نخبگان كشورهاي ديگر و جوانان مبتكر را جذب نظام خود كند ما بايد به اين جوانان بها داده تا در عرصه‌های گوناگون جامعه حضور يابند و به اين طريق ارزش و احترام آنها حفظ و در آنها احساس سودمندي و مفيد بودن ايجاد شود.

وي ادامه داد: می‌توانیم با بررسي مسائل و مشكلات جوانان گام‌های مثبتي براي حمايت از اين قشر آینده‌ساز برداشته و به اين طريق براي جامعه سرمایه‌گذاری درازمدت انجام دهیم تا به اين طريق فردايي خودكفا و شكوفا براي نظام اسلامي رقم بزنيم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأكيد بر نقش مؤثر جوانان در رشد و شكوفايي كشور، تصريح كرد: با توجه به اينكه يكي از مباني ریشه‌ای و اصولي توسعه و ترقي كشور جوانان هستند، اگر ما بتوانیم از مجموعه‌های جوان و انرژی‌های بالقوه آنها در پیشرفت نظام اسلامي و توسعه آن به‌طور بهينه استفاده کنیم، این خود یک هنر است؛ چراكه توسعه و رشد كشور بدون توجه به مباني فرهنگي و ریشه‌ای توسعه و ترقي نافرجام و بی‌اثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان كرد: باید جوانان فعال و پویا در توسعه و عمران جامعه مورد توجه و عنایت بیشتری واقع شوند؛ زیرا جوانان در همه وقایع پیشگام و مؤثر بوده و هر جا جوانان جامعه حرکت‌های خوب و تأثیرگذاری را آغاز کردند، آن حرکت‌ها موفق بوده و به هدف نزدیک‌تر شده است.

وی با بيان اينكه بايد زمينه را براي حضور و بهره‌وری بيشتر جوانان مهيا كنيم، اظهار داشت: ابتکار، خلاقيت و همت بايد از دوران كودكي به عنوان فرهنگ غالب جامعه تبيين و نهادينه شود و این موضوع از همان کودکی به افراد جامعه تلقین شود؛ چراکه کودکان منعطف‌ترند و راحت‌تر می‌توان آنها را به سمت بهترین‌ها هدایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حمایت بیشتر مسؤولان از جوانان نخبه، گفت: حمايت از استعدادها و توانایی‌های جوانان مستعد و خلاق سبب حركت بهتر و سریع‌تر جامعه به‌سوی بالندگي، پيشرفت و توسعه می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات