۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۱۵۷۷
از سوی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛

اهداف اجلاس«انتفاضه فلسطین» در تهران اعلام شد

جلالی از برگزاری ششمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در روزهای چهارم و پنجم بهمن در تهران خبر داد و در ادامه برنامه ها و اهداف برگزاری این اجلاس را تشریح کرد.
کاظم جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاظم جلالی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که چهارم و پنجم بهمن در تهران برگزار می شود، به بیان برنامه ها و اهداف برگزاری این اجلاس پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس گفت: امروز با واقعیت های تلخی در عرصه منطقه ای و صحنه بین المللی و هم با کامیابی ها و شیرینی ها و فرصت هایی مواجه هستیم و بی تردید کنفرانس فلسطین در یکی از حساس ترین شرایط و مراحل تاریخی منطقه ای و بین المللی تشکیل می شود.

سخنگوی ششمین اجلاس بین المللی انتفاضه فلسطین با بیان اینکه امروز دوران پر آشوب منطقه غرب آسیا را سپری می کنیم، افزود: منطقه غرب آسیا خاستگاه جهان اسلام است و تمامی اماکن مقدس مسلمانان در این منطقه قرار دارد و اکثریت قاطع آن مسلمان هستند، اما در چنین شرایطی واقعیت های تلخی در این منطقه وجود دارد و یا تحمیل شده است.

وی گفت: امروز جهان اسلام با اسف بارترین منازعات درونی مواجه است، خشونت، تروریسم، افراطی گری و جنگ های نیابتی در این منطقه اتفاق افتاده است و قربانی اصلی خشونت و افراطی گری و تروریسم ملت های مظلوم مسلمان همچون مردم عراق، یمن، سوریه و بحرین هستند.

جلالی با بیان اینکه در تعالیم دینی اگر یک مسلمانی ندای یا للمسلمین سر داد و دیگر مسلمانان به او جواب ندادند، مسلمان نیستند، ابراز کرد: متأسفانه می بینیم که مسلمان ها در نقاط مختلف منطقه غرب آسیا مورد تهاجم هستند و دنیای اسلام با سرانی مواجه است که در کشتار ملت های مظلوم همراهی می کنند.

وی تصریح کرد: بلوک بندی های مضر در جهان اسلام ایجاد شده و دنیای اسلام به جای وحدت و اتحاد تقسیم و زمینه دخالت قدرت های فرامنطقه ای فراهم شده است و حکام اسلامی به ویژه مرتجعین عرب دو قاعده اصیل اسلامی نفی سبیل و قاعده اخوت اسلامی را فراموش کرده اند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان استبکاری و صهیونیسم با یک هجمه رسانه ای شدید تلاش می کنند همین وقایع ناگوار منطقه را که خود به وجود آورده اند به عنوان جلوه های عینی اسلام معرفی می کنند تا فضای اسلام گریزی و اسلام هراسی را در دنیا فراهم کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند در جریان رسانه ای خود اصلی ترین پرچم دار اسلام ناب را که جمهوری اسلامی است به عنوان متهم اول نشان دهند، به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مبنی بر معرفی واقعیت اسلام اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه موضوع فلسطین یکی از محدودترین موضوعات وحدت بخش دنیای اسلام است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در یک پروژه تلاش دارد آرمان فلسطین و قدس را از دستور کار جهان اسلام خارج کند و برای این منظور در سه سطح تلاش می کند.

وی ناامن کردن مناطق مختلف کشورهای اسلامی، طرح موضوعاتی همچون منافع و مصالح ملی کشورها و بی خاصیت کردن نهادهای بین المللی اسلامی مانند سازمان کنفرانس اسلامی را در راستای تلاش رژیم صهیونیستی برای قربانی کردن موضوع فلسطین ارزیابی کرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1969 پس از آتش سوزی مسجدالاقصی تشکیل شد اما امروز از هدف اصلی خود خارج شده است، گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از این فضای به ظاهر مناسب برای این رژیم استفاده کند.

وی بی حرمتی و اقدامات ناروا علیه نمادها و مناسک مقدس اسلامی، از بین بردن قبله اول مسلمانان، قانون ممنوعیت بخش اذان در مساجد قدس، نقض حق حیات به عنوان بدیعی ترین اصل حقوق بشر، نقض حقوق اجتماعی مردم فلسطین با آواره کردن آنها، تقویت زرادخانه های تسلیحاتی و تضعیف درونی جبهه اسلام را بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی برشمرد.
جلالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اسلامی و انسانی و قانون اساسی با تأکید بر استکبارستیزی، نفس سلطه، مقابله با رژیم صهیونیستی و تکیه بر حفظ و وحدت جامعه اسلامی می گوید که امت و دولت های اسلامی در کنار هم جمع شوند و وحدت و اتحاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه حل موضوع فلسطین دو راه بیشتر ندارد و یکی از این دو راه باید انتخاب شود، راه سازش را بی نتیجه خواند و با محکوم کردن جریان سازش با رژیم صهیونیستی، گفت: راه اول یک راه دموکراتیک است که مقام معظم رهبری چندین سال است آن را مطرح کرده اند.

سخنگوی ششمین اجلاس بین المللی انتفاضه فلسطین افزود: کشورهای غربی خوش ندارند راه دموکراتیک مدنظر مقام معظم رهبری را که می فرمایند مگر شما نمی گویید اصلی ترین حقوق تعیین سرنوشت ملت ها است، بنابراین مردم فلسطین سرنوشت خود را خود مشخص کنند، برجسته و رسانه ای کنند.

وی با بیان اینکه راه حل دوم تنها مقاومت است، گفت: دولت های عربی در برابر اسرائیل ایستادند اما مقاومت نکردند و در کمپ دیوید مغلوب شدند و رژیم صهیونیستی تا بیروت را گرفت، اما پیروزی حزب الله به واسطه مقاومت در سال 2000 رقم خورد و توانستند رژیم صهیونیستی را از لبنان بیرون کنند.

جلالی در پایان با بیان اینکه کنفرانس دو روزه فلسطین با حضور رؤسای مجالس کشورها و جریانات مختلف فلسطینی و گروه های مقاومت در سراسر دنیا در تهران برگزار می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به دنبال وحدت، اتحاد و معطوف کردن ذهن امت اسلامی و همه کشورهای دنیا به مسأله فلسطین و آرمان و ملت مظلوم این کشور است./920/202/ص

ارسال نظرات