۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۱۱۰۹
مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان:

ارتقای کیفیت فعالیت های حوزه نیازمند حمایت بودجه ای است

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان گفت: کیفیت فعالیت های حوزه در سطح خوبی است اما در هر صورت کار آموزشی و فرهنگی نیازمند حمایت بودجه ای است و دولت باید در این زمینه حوزه را حمایت کند.
ابوالفضل بهرامی

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی، مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره ضرورت های نظام مندسازی جذب طلاب در حوزه های علمیه، گفت: نیازی که در حال حاضر برای جذب طلاب وجود دارد معرفی کامل حوزه، ویژگی ها، برنامه ها و اهداف آن به صورت جدی و مستمر است.

وی ادامه داد: جامعه باید بداند که حوزه و روحانیت در چه جایگاهی است و چه اهداف و وظایف و تخصص هایی دارد، بنابراین حوزه علمیه باید برای آشنایی و آموزش جامعه اقداماتی انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان افزود: در حال حاضر برنامه حوزه برای معرفی برنامه ها و فعالیت های خود و آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علمیه، مراجعه اساتید حوزه به مدارس است.

وی اظهار داشت: قدم های جدیدی در حوزه های علمیه در جهت استعدادیابی در بین طلاب برداشته شده است و از همان سطح یک، اقداماتی در این راستای شناسایی توانایی ها و استعداد های طلاب صورت می گیرد.

حجت الاسلام بهرامی کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه های علمیه را در سطح خوبی دانست و گفت: کیفیت آموزش و فعالیت های پژوهشی و تهذیبی در حوزه های علمیه در سطح خوبی است اما در هر صورت کار آموزشی و فرهنگی نیازمند حمایت بودجه ای است و حمایت بودجه ای می تواند در بالا بردن سطح فعالیت ها مؤثر باشد.

وی ابراز داشت: وقتی ساختار مالی در یک نهاد آموزشی آسیب ببیند مسائل آموزشی نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، باید گفت دولت هم همکاری چندانی با حوزه علمیه ندارد و لازم است دولت به صورت جدی حوزه را حمایت کند، اما با وجود همین کمبودها حوزه در فعالیت های خود خوب پیش می رود.

مدیر حوزه علمیه تویسرکان افزود: اگر بخواهیم کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی و تهذیبی را در حوزه ارتقاء دهیم و از اساتید و طلاب در فعالیت های حوزوی حمایت کنیم باید به فکر تأمین بودجه باشیم.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تحول در حوزه، گفت: حوزه در تحول از نظر علمی مشکلی ندارد و منابع از 1400 سال پیش در وجود دارد اما باید این منابع به صورت تکنیکال و متناسب با نیاز روز در بیاید.

حجت الاسلام بهرامی تأکید کرد: تکنیکال کردن و متناسب کردن این منابع با نیاز روز برای استفاده در علوم انسانی و جامعه مستلزم این است که حوزه به صورت تخصصی کارگروه هایی در این زمینه ایجاد و نیروهای متخصص تربیت کند.

وی در پایان گفت: اهداف حوزه های علمیه عالیه است و علوم کامل ترین علوم است اما باید با تکنیک سازی مسائل را برای هضم در جامعه خرد کرد و فعالیت حوزه باید متناسب با تحولات و اتفاقات جامعه باشد تا بتوان گفت تحول در حوزه اتفاق افتاده است./979/302/ب2

ارسال نظرات