برگزاری نشست یهود و تحولات پس از پیامبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین غیب غلامی در نشست علمی یهود و تحولات پس از پیامبر بر اساس منابع اهل سنت به بیان بهترین سند برای حقیقت یهود اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین سند برای بیان حقیقت یهود، قرآن است. اگر کسی آیات قرآن را در رابطه با حرکت یهود و شیوههایی که آنها برای مقاصد خودشان به خرج دادهاند، پی خواهد برد که این قوم اشد الناس عداوه و البغضاء چه قومی هستند.
وی که در موسسه تاریخ تطبیقی و در جمع طلاب حوزه علمیه قم سخن می گفت، افزود: عهد و پیمان برای این قوم معنا و مفهومی ندارد، بهترین تابلویی که خداوند متعال برای این قوم بیان کرده، سوره مائده است که ترفندهای یهود را به بهترین وجه پرداخته است و جای هیچ شبههای را باقی نمی گذارد.
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: وقتی این آیات را میخوانیم، به ما می گوید که باید از این قوم برحذر بود، اما شیوههایی که قوم یهود برای نابودی اسلام پیش گرفته و طرح و برنامهریزی کرده است، به این سادگیها قابل فهم نیست؛ یعنی اینگونه نیست که حرکت این قوم روشن باشد، زیرا حرکت یهود از نظر طرح و برنامه ریزی بی بدیل است.
حجت الاسلام والمسلمین غیب غلامی، با توجه به حرکت و برنامه ریزی یهود،گفت: یهود در هر جامعهای سعی میکند تا به هر طریقی نفوذ کند و پست های کلیدی را در اختیار بگیرد. برای هر اقدام خود کار کارشناسی انجام می دهند و گاهی برای تحلیل اقدام آن ها نیاز به بررسی بسیار طولانی دارد که رسم و رسوم اینها در حرکتهای مخفیانه خودشان به چه صورت بوده است. قوم یهود برای مقابله با رقبایش نقشه های مختلفی را طراحی می کند و به هر شیوهای که در توانش باشد، قلههای اصلی را فتح می کند.
وی در ادامه به مسئله بنای قبور اشاره داشت و افزود: برخی به بخاری توهین کردهاند که چرا بنای قبور را پذیرفته است، معلمی یمانی کتابی به نام البناء علی القبور را نوشته و به بخاری توهین کرده است که چرا بنای بر قبور را پذیرفته است.
این استاد حوزه علمیه در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده به بخاری گفت: عایشه را مگر از فقها نمی دانید؟ او برای برادر خود عبدالرحمن قبر ساخت و بخاری نیز این موضوع را روایت کرده است. حال چرا مقابل آن ایستاده اید؟/881/ 202/ص