۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۲۰۳
نهاوندیان در زاهدان:

متفاوت دیدن حقوق شهروندان در جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست

نهاوندیان گفت: ما شهروند درجه یک و درجه دو در جمهوری اسلامی نداریم و افراد ترکیب رنگین کمان زیبایی از قومیت، مذاهب، زبان‌ها و گویش‌های مختلف هستند که در جمهوری اسلامی متفاوت دیدن حقوق شهروندان قابل پذیرش نیست.
نهاوندیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور، در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان یکی از اساسی ترین زیرساخت های استان است که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و امید است که تحول اساسی در اقتصاد استان ایجاد کند.

وی افزود: در دو سال اخیر سالانه به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزار شغل در دنیا ایجاد شده که طبق آمار پروژه آبیاری تحت فشار سیستان سه هزار شغل ایجاد کرده و همچنین دیگر پروژه های بزرگ استان سیستان و بلوچستان مانند شبکه گاز رسانی نیز به سهم خود در اشتغال زایی موثر بوده اند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: پست احداث شده نزدیک شهر زاهدان به فاز اول شبکه گاز رسانی وصل و گاز را به نیروگاه برق و شهر صنعتی خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه طی سه هفته آینده مشعل گاز در این استان روشن خواهد شد، عنوان کرد: با روشن شدن مشعل گاز در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش‌های مختلف در استان انجام می شود.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر اتصال به اقیانوس هند مزیت جغرافیایی بی نظیری دارد که تاکنون از آن استفاده نشده و می توان با استفاده از این مزیت به عنوان یک شاهراه در کریدور بین المللی عمل کنیم.

نهاوندیان گفت: استان سیستان و بلوچستان در چهار بخش ریلی، هوایی و دریایی ظرفیت گسترده ای دارد؛ چند فروند هواپیما برای این استان تهیه شده و شرکت هواپیمایی تفتان که متعلق به خود سیستان و بلوچستان است کار خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

 وی گفت: کار ریلی پروژه چابهار به سرخس با جدیت دنبال می‌شود که به زودی شاهد دگرگونی سیمای استان و ورود هیأت های خارجی مختلف در استان خواهیم بود.

نهاوندیان افزود: دهه فجر فرصتی برای تجدید عهد با آرمان های اصلی انقلاب، تجدید خاطره با امام شهدا و فرصت خوبی برای ارزیابی کار خودمان است که ببینیم در مسیر عزت مردم ایران و پیام انقلاب که استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بوده چه قدم هایی برداشته ایم و آنچه وظیفه ما بوده چقدر برای مردم انجام داده ایم.

وی عنوان کرد: در سال 1395 در بخش استقلال یک پیروزی بزرگ حاصل شده که در مذاکره با شش قدرت بزرگ جهانی انها را مجبور کردیم دیپلماسی خود را لغو کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران می خواستند حق حضور اقتصاد جهانی را از سلب کنند که باید گفت در زمان تحریم ها بازارهای صادراتی به روی ایران و تولید کننده ایرانی باز شده و برای دومین سال امسال نیز تراز تجاری مثبت خواهد بود.

نهاوندیان تصریح کرد: با شکسته شدن دیواره تحریم های هسته ای امکان مشارکت سرمایه گذار خارجی در بخش معدن در سیستان و بلوچستان امکان‌پذیر است و دولت و بخش خصوصی داخلی می توانند سرمایه‌گذارهای خارجی را به مشارکت در استان سیستان وبلوچستان دعوت کنند.

 وی با بیان اینکه دولت از قبل کار عملیات مقدماتی را در حمایت از اکتشاف انجام می داده خاطرنشان کرد: از این پس هم صدور مجوزها و حمایت‌ از سرمایه گذار نیز دنبال خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرد:  از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و طی سه سال و نیم گذشته تعداد پایانه های مرزی برای مبادلات بیش از دو برابر شده است به طوریکه در سفر به پاکستان یکی از بحث های اصلی باز شدن پایانه مرزی ریمدان بوده است.

وی افزود: در کنار مبادلات مرزی ‌باید شرکت‌های توانمند تجاری در استان شکل گیرد چرا که ظرفیت بخش خدمات بیشتر از بخش صنعت است.

نهاوندیان ادامه داد: ورود 85 هیأت خارجی به استان طی سه سال گذشته نشان علاقه مندی مسئولین به باز کردن فضای کسب و کار در این استان بوده است.

وی افزود: هر سرمایه گذاری که در استان قصد سرمایه گذاری داشته باشد ابتدا امکان سنجی اقتصادی را انجام می دهد که قطعا با آمدن گاز به استان پروژه سرمایه‌گذاری کم هزینه تر و جذب سرمایه گذار بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یکی از وعده‌های بود که دکتر روحانی در دوره بحث های انتخاباتی ارائه کرد افزود: دکتر روحانی در پیمان خود تأکید کرده که در این دولت حقوق شهروندی که یک فصل اساسی از قانون اساسی است مورد تأکید و توجه قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: آموزش و آگاهی نسبت به حقوق شهروندی کار بسیار بزرگی است که با کمک دستگاه‌های فرهنگی کشور و استانداری‌ها آموزش و عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

نهاوندیان با اشاره به اینکه یک هفته بعد از انتشار منشور حقوق شهروندی جمعیت قابل توجهی که اکثریت مجلس را تشکیل می دادند با نامه تشکر از این منشور استقبال کردند ادامه داد: دلیل انتشار این منشور اندیشه حقوق شهروندی است و همانطور که در قانون اساسی صریحاً نوشته شده همه آحاد ملت در مقابل قانون یکسان هستند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما شهروند درجه یک و درجه دو در جمهوری اسلامی نداریم و افراد ترکیب رنگین کمان زیبایی از قومیت، مذاهب، زبان‌ها و گویش‌های مختلف هستند که در جمهوری اسلامی متفاوت دیدن حقوق شهروندان قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان که شاهد وحدت و همبستگی برادران اهل تسنن و تشیع هستیم موضوع حقوق شهروندی جلوه بیشتری دارد.

نهاوندیان گفت: حقوق شهروندی یک بسته فانتزی و تشریفاتی نیست کاملاً دست در دست حیات اقتصادی ،سیاسی، اجتماعی دارد که باید در سطح فردی، گروهی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت بر توازن های منطقه ای در تخصیص بودجه و مساعد کردن محیط کسب و کار برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی بدون توجه به تغییرات این نوید را می‌دهد که شاهد تحقق حقوق شهروندی بیش از گذشته باشیم./831/پ202/ص

ارسال نظرات